عبدالمالک شنبه زاده در گفتگویی اظهار داشت:  در استان جاذبه های طبیعی بسیاری است که می توان بر روی آنها تاکید کرد و از پتانسیل گردشگری برخوردار هستند.

وی افزود: از نمونه جاذبه های طبیعی استان بر اساس شهرستانی می توان به شهرستان ایوان اشاره کرد که مجتمع آبی که در کنار سدکنگیر قرار دارد، مکانی که مسافران می توانند در آن نقطه استراحت کنند.

وی افزود: درکنار سد کنگیر محوطه ای تاریخی در سال گذشته به صورت باستان شناسی از زیرخاک کاملا بیرون کشیده که یک بنای بسیار عظیم بوده که مربوط به دوره ساسانی است، همچنین در شهرستان ایوان منطقه نمونه گردشگری امامزاده سیدعبدالله قرار دارد که نمایشگاه صنایع دستی و سیاه چادر در آن نقطه برپا خواهد شد، در خوران ایوان خانه بوم گردی ایجاد خواهد شد.

چشمه های آبگرم دهلران

شنبه زاده اضافه کرد: در تنگه ارغوان ایلام نیز کمپ عشایری در ایام نوروز به عنوان اسکان برای نوروز  ایجاد خواهد شد که سیاه چادر نیز برپا می شود، همچنین امکانات اسب سواری در ایلام نیز مهیا خواهد شد، مجتمع آفتاب ایلام که چندی پیش تعطیل بود در حال احیای آن هستیم که به عنوان یک مجموعه تفریحی و سرگرمی مسافرین نوروزی قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: در شهرستان دهلران نیز مجموعه آب گرم دهلران که امکانات بسیار خوبی دارد جهت گردشگران نوروزی مهیا است، همچنین سد دویرج در دهلران که در آن نقطه بازی های آبی تدارک دیده شده است.

آبدانان تا دره شهر

مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام افزود: در شهرستان آبدانان دریاچه دوقلوی سیاه گاو قرار دارد که مکانی بسیار زیبا جهت بازدیدکنندگان و مسافران است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: در شهرستان دره شهر، شهر تاریخی سیمره که مهمترین شهرستان ما بعد از مرکز استان است، قرار دارد.

وی گفت: در این شهرستان قلعه میرغلام هاشمی امسال به عنوان نوروزگاه مطرح شده است و فعالیت های فرهنگی و سیاه چادر عشایری در آن نقطه برپا خواهد شد و امکانات اسکان مسافرین و گردشگران مهیا است، کمپ سراب دره شهر نیز آماده پذیرایی است.

وی تصریح کرد: خود شهر تاریخی سیمره نیز یک فضای بسیار خوب جهت بازدید علاقمندان است که این فضا مهیا و آماده برای گردشگران است که می توانند به قسمت های مختلف شهر تاریخی دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به آثار تاریخی و مناطق دیدنی شهرستان دره شهر، افزود: تنگه بهرام چوبین در شهرستان دره شهر به عنوان یکی از زیباترین تنگه های طبیعی و تاریخی است که این فضا نیز در ایام نوروز آماده و مهیا است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 880879
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.