دکتر کریم همتی روز شنبه در حاشیه دیدار با فرماندار دهلران به خبرنگار ایرنا گفت: ین بیمارستان در زمینی به مساحت 6 هکتار و زیر بنای 31 هزار متر مربع در 9 طبقه در حال اجرا است. و راه اندازی این مرکز درمانی نقش مهمی در اضافه شدن تخت های بیمارستان استان دارد.
وی افزود: با توجه به پیگیری های اخیر از طریق سازمان برنامه و بودجه 450 میلیارد ریال برای تکمیل ساخت این بیمارستان در نظر گرفته شده است و پیش بینی می شود در پایان سال 97 بهره برداری شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه طرح تحول سلامت بعنوان یک طرح بنیادین و ماندگار را از اولویت های کاری خود ذکر کرد و افزود: تجهیز مراکز درمانی به امکانات روز و ارائه خدمات تخصصی مثل چشم پزشکی و ارتوپدی به مراکز دور دست استان همچون دهلران و آبدانان در دستور کار است و تلاش می شود در توزیع پزشکان متخصص نیازهای مناطق دورافتاده مد نظر باشد.
همتی با اشاره به گستردگی دهلران و مشکلات این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان اضافه کرد: نبود دستگاه سونوگرافی در دهلران رفع شده و بزودی مشکلات سی تی اسکن نیز حل و شاهد ارائه خدمات به شهروندان خواهیم بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام به سیاست های وزارت بهداشت در خصوص شبانه روزی کردن مراکز بهداشتی و درمانی اشاره کرد و گفت: تلاش می شود مشکلات این حوزه در مناطق دورافتاده همچون پهله و میمه با تزریق امکانات بیشتر مرتفع شود.
فرماندار دهلران نیز در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام شبانه روزی کردن برخی مراکز بهداشتی و درمانی در این شهرستان ضروری است.
سید حسینعلی موسوی با اشاره به در دست ساخت بودن 10 خانه بهداشت در شهرستان گفت: 18 میلیارد ریال برای تکمیل این مراکز اختصاص یافته و با توجه به مرزی بودن و گرمسیری بودن این مناطق امیدواریم هرچه زودتر شاهد افتتاح این خانه های بهداشت با توجه به نیاز مردم باشیم.
7175/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.