به گزارش ایرنا،در مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ایلام در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: طرح کتابخانه گردی در سطح 10کتابخانه در شهرستان های مختلف این استان درحال اجرا است.
مراد جلیلیان هدف از اجرای این طرح را ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی و افزایش سرانه مطالعه عنوان و اظهار کرد: به منظور تشویق مردم به کتابخوانی و انس با کتابخانه ها در قالب طرح کتابخانه گردی، عضو گیری تا 28اسفندماه در کتابخانه های عمومی این استان رایگان است.
وی با بیان اینکه در مرکز استان کتابخانه امام جعفر صادق(ع) برای اجرای طرح انتخاب شده است گفت: در چند ساعت گذشته استقبال مناسبی از سوی اقشار مختلف مردم از طرح شده بطوریکه بیش از شش هزار نفر در این طرح شرکت کرده اند.
وی ادامه داد: مراجعانی که از صبح تاکنون به 10کتابخانه این طرح مراجعه کرده از نیروهای نظامی، انتظامی، دانش آموزان، دانشجویان، کارکنان ادارات و غیره بوده اند.
وی با ذکر اینکه امروز همچنین شادمهر کاظم زاد نماینده مردم حوزه جنوب استان نیز از این طرح بازدید داشته افزود: همچین یک زوج نیز در شهر سرابله در این طرح شرکت کردند.
جلیلیان با اشار به وجود 40کتابخانه عمومی در استان گفت: این استان به ساخت 47 کتابخانه عمومی جدید در مناطق مختلف شهری و روستایی نیاز دارد.
به گفته وی، با وجود اینکه اکنون عملیات ساخت 10 کتابخانه عمومی در استان در حال ساخت است ولی توسعه این فضاهای فرهنگی در استان در دستور کار قرار دارد.
جلیلیان به سرانه کتاب در استان اشاره کرد و گفت: اکنون 538 هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان وجود دارد که با احتساب آن اکنون به ازای هر ایلامی باسواد یک جلد کتاب در کتابخانه ها وجود دارد.
وی تعداد اعضا کتابخانه های عمومی استان را 26 هزار نفر عنوان کرد و گفت: 2 سال گذشته بیش از 100 هزار جلد کتاب از طریق این نهاد به دهیاری ها، مدارس و ارگان های مختلف استان اهدا شده است.
وی ادامه داد: عمده اعضا کتابخانه های عمومی استان به مطالعه رمان، ادبیات و علوم اجتماعی و کودک و نوجوان گرایش دارند که باید این منابع در کتابخانه های استان تقویت شوند.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.