مجتبی میهن پرست روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به علت گرادیان فشاری قوی در کشور عراق تا غرب ایران، از صبح روز جمعه تا عصر همان روز وزش باد شدید در شهرستان های ایوان، ایلام، چرداول، سیروان و بدره که می تواند گاهی به طوفان موقتی تبدیل شود، رخ خواهد داد.
وی یادآور شد: سرعت باد در برخی مناطق مستعد ممکن است به صورت لحظه ای به 75 کیلومتر بر ساعت برسد که احتمال آسیب به تاسیسات سبک، سرشاخه های درختان و سیم های برق در سطح استان وجود دارد بنابراین لازم است مردم و مسئولان تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از خسارت های احتمالی را انجام دهند.
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: همچنین با توجه به اینکه سرعت وزش باد در کشور عراق و کانون های منشا گرد و غبار در این کشور افزایش می یابد احتمال نفوذ گرد و غبار به استان از فردا وجود دارد.
میهن پرست افزود: با توجه به اینکه جهت وزش باد در کشور عراق به سمت این استان است احتمال نفوذ گرد و غبار، افت کیفیت هوا و کاهش دید افقی خصوصا در مناطق مرزی و جنوبی استان از عصر فردا جمعه افزایش می یابد.
وی یادآور شد: در حال حاضر گرد و غبار رقیقی بر آسمان مناطق مختلف استان حاکم است اما نگران کننده نیست و روند افزایشی نیز ندارد اما از عصر فردا جمعه تا ساعاتی از روز شنبه احتمال افزایش میزان آن وجود دارد.
وی اضافه کرد: سامانه بارشی نه چندان قوی از عصر روز یکشنبه هفته آینده از جنوب غرب کشور وارد استان می شود که فعالیت آن تا عصر روز دوشنبه ادامه خواهد داشت و اگر الگوهای آن تغییر نکند منجر به بارش پراکنده باران در کل استان خواهد شد اما شدت آن در مناطق جنوبی بیشتر است.
به گزارش ایرنا، استان ایلام در سال گذشته با کاهش محسوس بارش های جوی مواجه بود و بر خلاف بارش های چشمگیر سال زراعی 95 - 94، با توجه به کاهش محسوس بارش ها در سال زراعی 95 - 96 از منظر هواشناسی استان ایلام در وضعیت خشکسالی بوده است.
403 میلی متر بارش نزولات جوی در سال زراعی جاری (اول مهر سال 95 تا پایان شهریور سال 96) در استان ایلام باریده است.
این میزان بارش نسبت به سال زراعی گذشته 53 درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت 14 درصد کاهش را نشان می دهد.
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.