به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام روز چهارشنبه در آیین جشن نیکوکاری در مدرسه گوهرشاد شهر ایلام گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) اولین نهادی است که برای کمک به محرومان و نیازمندان تاسیس شد و در چهار دهه پیروزی انقلاب خدمات بسیاری در همه عرصه ها به محرومان ارائه داده است.
محمدنقی لطفی اظهار کرد: از مردم ولایتمدار استان ایلام که همواره در طول حیات نظام جمهوری اسلامی حماسه‌آفرین بوده‌اند انتظار می‌رود، این بار نیز با حضور گسترده و پرشور خود در پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی به یاری نیازمندان و محرومان بشتابند.
وی گفت: کمک به نیازمندان یک وظیفه جهادی است و آگاه سازی مردم نسبت به این امر هم در این برهه از زمان به این رسالت اضافه شده است.
وی با بیان اینکه همه باید برای یاری رساندن به محرومان همکاری کنیم، گفت: کمیته امداد به تنهایی قادر به از بین بردن فقر و محرومیت نیست بلکه این مهم به یاری سایر نهادها، خیرین و مردم محقق می شود.
وی تاکید کرد: باید در آستانه سال نو با در نظر گرفتن شخصیت و کرامات افراد نیازمند به مددجویانمان یاری رساند.

**یک هزار خانواده نیازمند در استان ایلام شناسایی شده اند
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ایلام گفت: یک هزار خانواده در استان ایلام با فقر شدید شناسایی شده اند که بعد از جمع آوری کمک ها در جشن نیکوکاری در آستانه سال نو بین آنان توزیع می شود.
ضیاء رضایی اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن سال جدید و با هدف جمع آوری کمک به دانش آموزان نیازمند 80 هزار پاکت ویژه جشن نیکوکاری بین مدارس این استان توزیع شد که تمام درآمد حاصل به نیازمندان تقدیم می شود.
وی افزود: 155 پایگاه ثابت و سیار در استان برای جمع آوری کمک های مردمی مستقر هستند و 6 پایگاه نیز در منطقه 6 تهران برای جمع آوری کمک ها به نیازمندان ایلامی برپا شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته 13 میلیارد ریال کمک های مردمی در استان ایلام جمع آوری شد، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته پیش بینی می شود میزان جمع آوری کمکهای جشن نیکوکاری امسال نسبت به پارسال 40 درصد افزایش یابد.
رضایی بیان کرد: کمک های جمع آوری شده تا قبل از سال جدید با تشخیص آموزش و پرورش بین دانش آموزان نیازمند توزیع می شود.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) ایلام گفت: برای جلب هرچه بیشتر کمک های مردمی در جشن نیکوکاری هر سال سعی می شود از ظرفیت افراد خیر و نیکوکار سایر استان ها بویژه تهران استفاده کنیم.
رضایی با بیان اینکه خیرین منشا خیر و برکت هستند، یادآور شد: موسسه نیکوکاری عترت بوتراب تهران از سال 93 تاکنون 70 میلیارد ریال در زمینه های مسکن، پوشاک، سبد غذایی و درمان به یک هزار یتیم ایلامی خدمات رسانی کرده است.
100 هزار دانش آموز در استان ایلام در مقاطع مختلف تحصیل می کنند که از این تعداد 6 هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.