علی سلیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این مبلغ 47 میلیارد و 880 میلیون ریال، هزینه آبرسانی به عشایر استان در سال جاری است.
وی افزود: در فصول سرد سال روزانه 720 مترمکعب آب در بین عشایر استان ایلام توزیع می شود که این مقدار در ماه های گرم به یک هزار و 100 لیتر افزایش می یابد.
سلیمی یادآور شد: در ماه های سرد سال نیاز آبی عشایر با توجه به بارندگی ها و پرآب شدن رودخانه های فصلی و دائمی نیاز آبی عشایر نسبت به تابستان کاهش دارد.
وی در خصوص تامین سوخت فسیلی برای عشایر نیز اظهار کرد: برای تامین سوخت فسیلی در بین عشایر و جایگزینی این سوخت های جنگلی همچون قطع درختان و بوته کنی 300 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
مدیرکل امور عشایری استان ایلام افزود: به منظور حفظ منابع طبیعی و جنگل های استان هم اکنون تمام عشایر استان ایلام از سیلندرهای گاز برخوردار هستند.
وی با اشاره به اینکه برای تامین نفت مورد نیاز عشایر هم 32 جایگاه عرضه سوخت تعبیه شده، گفت: با توجه به اینکه برخی از عشایر از گاز به عنوان سوخت اصلی استفاده می کنند این موضوع باعث کاهش مصرف نفت در بین عشایر شده است.
مدیرکل امور عشایری استان ایلام یادآور شد: مقدار نفت این جایگاه ها از 600 هزار لیتر به 400 هزار لیتر کاهش یافته است.
به گزارش ایرنا، کارخانه تولید نهاده های دامی و کنستانتره با ظرفیت تولید 24 تن نهاده در یک ساعت توان تامین خوراک دامی مورد نیاز عشایر استان را دارد.
تاکنون 13 هزار تن انواع نهاده دامی در بین عشایر توزیع شده که از این مقدار 2 هزار تن آن را کنستانتره تشکیل داده است.
9 هزار و 736 خانوار با جمعیت حدود 60 هزار نفر معادل 12 درصد جمعیت استان ایلام متشکل از 12 ایل و 32 طایفه را جامعه عشایری بومی این استان تشکیل می دهد که این جمیعت در 95 کانون قشلاقی و ییلاقی پراکنش دارند و یک میلیون و 400 هزار راس دام سبک و سنگین نیز در اختیار آنها است.
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.