به گزارش ایرنا، غلامرضا یاوند عباسی روز سه شنبه در نشست شورای مشاوران ایثارگران دستگاه های اجرایی استان ایلام اظهار کرد: همان فرهنگ ایثار و شهادت در زمان 8 سال دفاع مقدس باید وارد بطن جامعه شده و به بخش های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تسری پیدا کند.
وی یادآور شد: فرهنگ ایثار و شهادت از قله رفیع خود به عنوان یک ارزش متعالی باید به دامنه اجتماع آمده و به ایثار اجتماعی تبدیل شود تا امکان محرومیت زدایی و توسعه کشور فراهم شود.
مشاور امور ایثارگران وزیر کشور و مسئول هماهنگی ایثارگران وزارت کشور با بیان اینکه قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، ضعف ها و کاستی هایی دارد که باید برداشته شود، گفت: این قانون در دولت قبل در مجلس تصویب شد که در دولت یازدهم ابلاغ شد و هم اکنون 84 درصد این قانون عملیاتی شده است.
یاوند عباسی یادآور شد: در دولت یازدهم اتفاقات بسیار خوبی در حوزه ایثار و شهادت افتاد و خدمات رسانی به جامعه ایثارگران در این دولت ریل گذاری شد.
وی تاکید کرد: برخی تبعیض ها، نارسایی ها و تعارضات در قوانین موجود برای ایثارگران و خانواده های آنان وجود دارد که باید بررسی و اصلاح شود.
وی اظهار کرد: همچنین تفاوت های بسیاری بین خدمات دریافتی ایثارگران شاغل در دستگاه های دولتی و خارج از این نهادها وجود داد که باید به صورت جدی پیگیری و رفع شود.
مشاور وزیر کشور و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور افزود: باید قوانینی مبتنی بر عدالت، نیاز ها و امکانات تصویب شود تا تمام جامعه ایثارگران بتوانند خدمات یکسانی دریافت کنند.
یاوند عباسی با بیان اینکه با وجود تصویب قوانین بسیار خوبی در حوزه ایثارگران اما در اجرا، نظارت و پیگیری با مشکل مواجه هستیم، تاکید کرد: مشاوران ایثارگران دستگاه های اجرایی موظفند نسبت به حسن اجرای قوانین ایثارگران در دستگاه های مربوطه خود مراقبت کنند.
وی یادآور شد: موارد زیادی از اجرا نشدن قوانین مربوط به ایثارگران در دستگاه های اجرایی وجود دارد اما وظیفه مشاوران ایثارگران این است که ابتدا خود قوانین را بشناسند و به دنبال ایجاد ظرفیت برای اجرای آنها باشند.
**کنگره بزرگ شهدای استان ایلام با حضور یکی از سران قوا در ایلام برگزار می شود
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: برنامه ملی کنگره بزرگ شهدای استان ایلام برای نخستین بار با حضور یکی از سران قوا تابستان سال آینده برگزار می شود.
محمد نوذری افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری این کنگره در حال انجام است و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه و استاندار ایلام نیز پیگیر برگزاری این کنگره هستند.
وی با بیان اینکه تهاجم به مرزهای این استان از طرف رژیم بعث عراق پیش از آغاز رسمی جنگ تحمیلی در 31 شهریورماه 59 انجام شده است، اظهار کرد: تمامی مناطق این استان از شهرها تا روستاها بارها بمباران شده است و 2 هزار و 900 نفر از مردم استان به شهادت رسیده اند.
وی تاکید کرد: در مقابل اینهمه عظمت ایثار و از جان گذشتگی مردم این استان همه مدیران و مسئولان موظفند تمام تلاش خود را برای خدمتگذاری صادقانه و بی منت بکار گیرند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: تمامی مدیران دستگاه های اجرایی باید علاوه بر ایثارگران ادارات خود از دیگر ایثارگران و خانواده های معظم شهدا دیدن کرده و مشکلات آنها را از نزدیک بررسی کنند.
به گزارش ایرنا، 50 هزار نفر در استان ایلام را جامعه ایثارگران تشکیل می دهند.
استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم اسلام کرده است.
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.