به گزارش روز سه شنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ همتی زاده گفت: طی تجزیه و تحلیل بعمل آمده از تصادفات سال جاری شاهد نقش مهم وانت بارها در تصادفات جاده ای بوده ایم، جهت پیشگیری از تصادفات این دسته از وسایل نقلیه پلیس راه استان نسبت به اجرای طرح سه روزه برخورد با وانت بارهای متخلف در سطح استان اقدام کرد.
وی تاکید کرد: با توجه به افزایش تصادفات این دسته از وسایل نقلیه در سال جاری، طرح برخورد با وانت بارهای متخلف تا پایان سال ادامه می یابد.
سرهنگ همتی زاده به رانندگان توصیه کرد: با توجه به افزایش حجم سفرها در روزهای پایانی سال رانندگان عزیز با رعایت صبر و حوصله و پرهیز از عجله و شتاب بی مورد در طول محورها رانندگی نموده تا انشاءالله شاهد تصادفات دلخراش رانندگی در این ایام نباشیم.

** پلیس، با هنجارشکنان چهارشنبه آخرسال برخورد قاطع و جدی می کند

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: شادی معقول و منطقی شهروندان در چهارشنبه آخر سال فقط با رعایت قانون محقق می‌شود.
سرهنگ محمدسعید یاری با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در خصوص چهارشنبه آخر سال گفت: مدیریت هیجان و ابراز احساسات جوانان نیاز به رویکرد اغنائی گفتمان و آموزش قوانین و رفتارسازی دارد.
وی با اشاره به ایام و مناسبت‌های پیش رو و لزوم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی چهارشنبه آخر سال با تاکید بر مسئول‌سازی بین سازمان‌های مرتبط، گفت: نیروی انتظامی به‌عنوان سازمان محوری در این موضوع با جلب مشارکت مردم و افزایش همکاری و همدلی نهادها می‌توان قدم‌های موثری در جهت پیشگیری از وقایع ناگوار و آسیب‌های این ایام بردارد.
رئیس پلیس پیشگیری انتظامی استان ایلام افزایش سهم رویکرد جامعه محوری پلیس را یک فرصت مغتنم برشمرد و بیان داشت: پلیس با استفاده از ظرفیت موثر رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما با کمترین هزینه می‌تواند با تلفیق هنر و تصویر مردم را با خطرات ناشی از مواد محترقه و آتش‌زا، عواقب جبران‌ناپذیر آن و همچنین سرانجام تلخ بی‌توجهی به توصیه و هشدارها آشنا کند.
سرهنگ یاری افزود: شادی معقول و منطقی چهارشنبه آخر سال در سایه رعایت قانون محقق می‌شود از این رو پلیس به هیچ وجه مخالف شادی و نشاط مردم نیست و تنها در نظر دارد بر حسب وظیفه ذاتی خود از حوادث ناشی از شادمانی کاذب و حرکات خطرآفرین پیشگیری کند.
وی به برنامه‌های متنوع پلیس استان در انجام ماموریت‌های پیش رو اشاره و تاکید کرد: اگرچه اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ‌سازی در خصوص عاری نمودن چهاشنبه آخر سال از هرگونه آسیب و خطر برای اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان از اولویت های پلیس استان است لیکن چنانچه معدود افراد هنجارشکن در این ایام قصد بر هم زدن امنیت و آرامش جامعه را داشته باشند با اقدامات قاطع و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.