پروین یعقوبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفت نفر از این کودکان از داخل استان و 10 کودک دیگر شامل هفت دختر و سه پسر از مراکز نگهداری بهزیستی استان البرز تحویل گرفته و به خانواده های متقاضی فرزند سپرده شدند.
وی با بیان اینکه عمده کودکانی که در این استان به فرزند خوانده سپرده می شوند زیر هفت سال سن دارند، از ثبت 80 مورد تقاضای فرزندخواندگی در این اداره کل خبر داد .
وی با یاداوری اینکه سال گذشته با وجود تعداد زیاد درخواست ها از سوی خانواده های متقاضی، تنها با واگذاری و فرزند خواندگی سه کودک به خانواده های متقاضی موافقت شده بود گفت: رایزنی با نهادهای متولی و مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست در خارج از استان موجب جلب موافقت آنان برای پذیرش شمار بیشتری از درخواست های فرزندخواندگی شد.
کارشناس مسئول دفتر شبه خانواده بهزیستی ایلام خاطر نشان کرد: فرهنگ فرزندخواندگی در استان ایلام در سال های اخیر نهادینه شده و رونق شایانی یافته است به نحوی که افزون بر زوج های فاقد بچه ، خانواده های دارای فرزند و همچنین خانم های مجرد بالای 30سال مشمول این قانون نیز اینک متقاضی فرزند خوانده از بهزیستی هستند.
وی اعتقاد دارد: با واگذاری کودکان بد سرپرست و بی سرپرست به عنوان فرزند خوانده به خانواده های متقاضی این کودکان کانون مناسبی برای رشد پیدا کرده و از طرفی از میزان وظایف مالی و غیر مالی دولت نیز تا حد زیادی کاسته می شود.
وی با بیان اینکه پیش از این تنها کودکان بی سرپرستی که فاقد پدر یا جد پدری بودند می توانستند به عنوان فرزند خوانده به خانواده های متقاضی سپرده شوند، گفت: بر اساس قانون جدید علاوه بر کودکان بی سرپرست، کودکان بد سرپرستی هم که والدین آنها به هر دلیل صلاحیت نگهداری فرزندان شان را نداشته باشند مشمول قانون فرزند خواندگی خواهند شد.
وی یادآور شد: فرزندان بی سرپرست و بد سرپرستی که به دلایل مختلف به شیرخوارگاه یا خانه کودک و نوجوان نگهداری می شوند، با شرایط لازم به خانواده های متقاضی سپرده می شوند.
وی داشتن تمکن مالی مناسب، صلاحیت اخلاقی، عدم اعتیاد به مواد مخدر و گذشت پنج سال از زندگی مشترک را از جمله شرایط ضروری خانواده ها برای دریافت فرزند و فرزند خوانده از سوی بهزیستی اعلام کرد.
وی با بیان اینکه از سال 79 تاکنون در مجموع بیش از 50 کودک به خانواده های متقاضی فرزند خوانده سپرده شده و همه آنها شرایط زندگی مناسبی یافته اند، افزود: خانواده هایی که از نعمت فرزند محروم بوده با پذیرش فرزندخوانده کانون زندگی آنها گرم و هدفدار شده و بخش زیادی از نیازهای روانی آنها جبران می شود.
اداره کل بهزیستی ایلام با حمایت از 20 هزار مددجو در چهار حوزه توانبخشی، مشارکت های مردمی، امور اجتماعی و فرهنگی و پیشگیری به عموم مردم و مددجویان خدمت ارایه می کند.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.