نجف عسگری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: پیش از این 140 مدرسه با 807 کلاس درس برای اسکان میهمانان نوروزی در این استان پیش بینی شده بود که به منظور افزایش اسکان میهمانان فرهنگی این تعداد به 148مدرسه با 835 کلاس درس افزایش یافته است.
وی ادامه داد: فرهنگیان متقاضی برای اسکان در این مدارس می توانند با مراجعه به سامانه اسکان مهمانان فرهنگی تا 23 اسفندماه برای ذخیره مدارس در تعطیلات نوروزی اقدام کنند.
وی اضافه کرد: کار اسکان در این فضاهای آموزشی از 28 اسفند ماه جاری و تا 12 فروردین ماه آینده ادامه خواهد داشت.
به گفته عسگری، از مجموع کلاس های درس مهیا شده تعدادی کلاس ویژه با امکانات اولیه کامل و تعدادی هم درجه الف و درجه ب هستند.
عسگری با بیان اینکه تعرفه اسکان بر اساس درجه بندی مدارس از نظر امکانات است، افزود: به منظور ارائه خدمات گسترده تر به میهمانان نوروزی در مدارس ایلام، این فضاها به امکانات اولیه همچون یخچال، تلویزیون، فرش و اجاق گاز تجهیز و ستاد اسکان میهمانان نوروزی در 14 منطقه آموزشی استان تشکیل شده است.
وی یادآور شد: مدارس پیش بینی شده برای اسکان میهمانان فرهنگی و نوروزی با ظرفیت پذیرش روزانه 835 خانوار در شهرستان های مختلف استان برای تعطیلات نوروز 97 تجهیز خواهند شد.
وی با بیان اینکه شهرهای ایلام و دره شهر به علت ورود حجم بیشتر مسافران نوروزی، بیشترین ظرفیت پذیرش و اسکان را دارند، گفت: افزون بر این مدارس، 14 خانه معلم در شهرهای مختلف استان و مجموعه رفاهی، تفریحی فرهنگیان شهر ایلام نیز از میهمانان فرهنگی استقبال و پذیرایی خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، استان ایلام با جاذبه های فراوان در حوزه گردشگر ی فرهنگی ، طبیعی و تاریخی در ایام تعطیلات نوروز پذیرای هزاران میهمان از مناطق مختلف کشور است.
در ایام تعطیلات نوروزی امسال 108 هزار مسافر نفر روز در 144 مدرسه شهرستان های مختلف استان اسکان داده شدند.
استان ایلام بیش از یک هزار فضای آموزشی دارد.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.