فهد کمالوندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی مدت یاد شده حدود 600 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان توسط دستگاه های مرتبط با این شورا کشف و ضبط شده که نسبت به سال گذشته افزایش 135 درصدی را نشان می دهد.
وی با اشاره به اینکه یک هزار و 200 نفر نیز در این ارتباط دستگیر شده اند ، تاکید کرد: حدود 90 درصد از مواد مخدر کشف شده از نوع تریاک بوده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام از فعالیت 38 مرکز دارویی و 14 مرکز اقامتی در حوزه درمان اعتیاد در این استان خبر داد و یادآور شد: امسال یک هزار و 800 نفر به شکل دارویی و حدود پنج هزار نفر نیز به مراکز اقامتی برای ترک اعتیاد مراجعه کرده اند، ضمن اینکه ایلام تنها استانی است که کمپ های غیرمجاز ترک اعتیاد در آن وجود ندارد.
کمالوندی با اشاره به همکاری 155 سازمان مردم نهاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر در این استان گفت: سه میلیارد ریال اعتبار فرهنگی در این زمینه امسال اختصاص یافته است.
وی اضافه کرد: بیش از 60 هزار نفر از جمعیت دانش آموزان این استان امسال با برنامه های پیشگیری از ابتلا به اعتیاد آشنا شدند.
وی ادامه داد: ستاد مبارزه با مواد مخدر تفاهم نامه هایی را با 11 دستگاه که در حوزه فرهنگی مسئولیت دارند به امضاء رسانده تا با مشارکت این مراکز برنامه ای پیشگیری و مقابله با آثار سوء مصرف مواد مخدر را اجرایی کند.
وی با اشاره به اینکه استان ایلام بر اساس طرح شیوع شناسی اعتیاد با نرخ شیوع 1.7 درصد در رده 23 در میان 31 استان کشور قرار دارد، افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور فعالیت های خود را در چهار حوزه خانواده ، محیط های آموزشی ، محیط های کاری و محلات شهری و روستایی تدوین و اجرایی می کند.
بر اساس آمارهای غیر رسمی بیش از 12 هزار نفر از جمعیت 580 هزار نفری استان ایلام به معضل اعتیاد گرفتار هستند.
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.