به گزارش ایرنا، سلام امینی روز چهارشنبه در بازدید از روند ساخت مرکز جامع آسیب دیدگان اجتماعی ایلام افزود: مرکز جامع آسیب دیدگان اجتماعی ایلام یکی از ضرورت های استان است که نقش مهمی در ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه مسئولان استانی و بهزیستی کشور باید برای تامین اعتبار این مرکز اهتمام جدی و مشارکت لازم داشته باشند، افزود: با جذب اعتبار برای ساخت این مرکز، بهره برداری از آن نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی خواهد داشت.
وی اظهار کرد: با توجه به رشد آسیب های اجتماعی ضرورت دارد این مرکز در آینده نزدیک احداث و مورد استفاده قرار گیرد.
مدیرکل بهزیستی ایلام نیز در این خصوص گفت: عملیات ساخت این مرکز با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ساماندهی افراد آسیب دیده امسال در زمینی به گستره 2 هزار و 200 متر مربع در سه طبقه با زیربنای سه هزار و 500 متر مربع آغاز و اعتبار اولیه آن 15 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
زهرا همتی اعتبار لازم برای ساخت این مرکز را 40 میلیارد ریال عنوان کرد و پیش بینی کرد در صورت تامین تا پایان سال آینده این مرکز مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی خدمات این مرکز را که بصورت شبانه روزی فعالیت خواهد داشت، شامل نگهداری آسیب دیدگان اجتماعی اعم از زنان و دختران آسیب دیده و در معرض آسیب و همچنین کودکان بی سرپرست و بدسرپرست عنوان کرد.
مدیرکل بهزیستی ایلام با بیان اینکه این مرکز جایگزین ساختمان اورژانس اجتماعی این اداره کل می شود که اکنون بصورت استیجاری است، افزود: در صورت تخصیص اعتبار بموقع این مرکز سال آینده مورد بهره برداری قرار گرفت.
20 هزار نفر در استان ایلام زیرپوشش خدمات سازمان بهزیستی هستند که از این تعداد 12 هزار نفر معلولیت دارند.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.