به گزارش ایرنا، ایوب درویشی روز سه شنبه در پنجمین نشست شورای پارک علم و فناوری ایلام افزود: پارک علم و فناوری می تواند نقش عمده ای در توسعه و حل مشکلات استان خصوصا در بحث پدیده بیکاری داشته باشد و با وجود مشکلات در زمینه عدم تامین زمین مورد نیاز باید جلسات شورای پارک به صورت منظم برگزار شود.
وی اظهار کرد: پیشرفت های خوبی که در پارک علم و فناوری استان با توجه به نوپا بودن آن صورت گرفته است بسیار جای خوشحالی دارد اما انتظار می رود پارک در رفع مشکلات اقتصادی استان فعال باشد.
وی یادآور شد: اشتغال یکی از دغدغه ها و مشکلات استان است اما با وجود اینکه تسهیلات خوبی اختصاص داده شده و متقاضی و طرح ها هم وجود دارد، تبدیل به ایجاد ثروت و اشتغال پایدار در استان نمی شود که پارک علم و فناوری می تواند در ارائه طرح های اشتغال زای پایدار و باکیفیت فعالیت کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان در اولویت واگذاری تسهیلات ارزان قیمت هستند، گفت: دولت برای اشتغال زایی 2 طرح اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی معرفی کرده است که برای موفقیت این برنامه ها باید از توان شرکت های دانش بنیان بهره گرفته شود.
درویشی تاکید کرد: وام محور بودن طرح ها یک آسیب است و باید از این مساله جلوگیری شود و به دنبال تصویب طرح هایی با اشتغال زایی پایدار و تولید ثروت باشیم که انتظار می رود شرکت های دانش بنیان و پارک علم و فن آوری در زمینه کارشناسی لازم در تولید، مواد اولیه، بازار مصرف و دیگر پارامترها همکاری کنند.
وی خواستار هدف گذاری طرح های فنآورانه در راستای مشکلات استان شد و اظهار کرد: سیاست گذاری و هدف گذاری پارک باید در راستای اسناد بالادستی، اسناد توسعه ای و مشکلات استان باشد.
رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه موافقت اصولی ایجاد پارک موقت و مشروط به تامین زمین است، گفت: نبود زمین مهمترین تهدید و دغدغه پارک علم و فناوری در این استان است.
کامران طاهرپور اظهار کرد: فعالیت اولیه پارک علم و فناوری ایلام اواخر سال 92 آغاز شده اما مجوز فعالیت آن در سال 94 به صورت موقت صادر و به منظور تامین زمین مورد نیاز از طرف استان تمدید شده است.
وی یادآور شد: با وجود تمام تلاش های مدیریت قبلی، پیگیری مدیریت جدید و حمایت های مقام های ارشد استانی هنوز موضوع تامین زمین برای پارک علم و فناوری ایلام محقق نشده است.
طاهرپور تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تامین زمین پارک علم و فناوری بر عهده استان است و بدون وجود زمین موافقت اصولی پارک وجاهت قانونی ندارد و پارک هویت حقوقی ندارد.
رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام گفت: پارک یک نهاد دولتی زیر نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و با هدف تبدیل ایده به محصول و افزایش ثروت با ارزش افزوده بالا ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان ایلام جزو پارک های نوپا و جوان کشور است و باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد، اضافه کرد: این استان شرایط لازم برای راه اندازی پارک را نداشت اما بدلیل محروم بودن با عنایت مسئولان مجوز موقت ایجاد آن صادر شده است.
به گزارش ایرنا، پارک علم و فناوری استان ایلام جزو پارک های نوپا و جوان کشور است و فعالیت اولیه آن اواخر سال 92 آغاز شده است.
پارک به عنوان یک نهاد دولتی زیر نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و با هدف تبدیل ایده به محصول و افزایش ثروت با ارزش افزوده بالا ایجاد شده است.
تاکنون سه شرکت دانش بنیان این استان در حوزه های ژئوفیزیک و لرزه نگاری، الکترونیک و آی سی تی به ثبت رسیده است.
6032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.