مجتبی فرهادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان دره شهر دارای 545 اثر تاریخی و طبیعی است که 140 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.
وی ادامه داد: میراث فرهنگی شهرستان برای ایام نوروز 97، برنامه های مختلفی را به منظور پذیرایی از مهمانان و مسافران نوروزی تدوین کرده چراکه این منطقه یکی از پربازدیدترین مناطق گردشگری استان ایلام است.
مدیر میراث فرهنگی دره شهر با اشاره به اینکه بیش از 20 خانه بوم گردی و 50 اقامتگاه مختلف برای نوروز 97 در شهرستان برای اسکان مسافران و گردشگران اندیشیده شده است، گفت: از ظرفیت دستگاه های اجرایی دیگر مثل آموزش و پرورش برای اسکان مسافران و گردشگران نیز استفاده می شود.
فرهادی اضافه کرد: در محل آثار تاریخی و طبیعی شهرستان، میراث فرهنگی نسبت به اجرای برنامه های بومی همراه با موسیقی محلی اقدام خواهد کرد، همچینن در چند منطقه سیاه چادر به منظور استفاده گردشگران و مسافران برپا می شود.
وی تصریح کرد: آثار تاریخی و طبیعی شهرستان دره شهر شامل شهر تاریخی سیمره، پل تاریخی گاومیشان، تنگه بهرام چوبین، امامزاده باباسیف الدین، دژ شیخ مکان و ... است که هر ساله پذیرای مسافران و گردشگران زیادی از سراسر کشور به خصوص در ایام نوروز است.
فرهادی اضافه کرد: تنها موزه باستان شناسی استان ایلام در شهرستان دره شهر قرار دارد که این موزه نیز طی ایام نوروز پذیرای گردشگران و مسافران است.
مدیر میراث فرهنگی دره شهر با اشاره به اینکه از تمامی ظرفیت های شهرستان برای پذیرایی و اسکان مسافران و گردشگران در نوروز 97 استفاده می شود، گفت: سال گذشته این شهرستان رتبه اول در بحث جذب گردشگر را کسب کرده است.
دره شهر یکی از شهرستان های مهم ایلام در 130 کیلومتری جنوب شرقی استان ایلام واقع شده است.
7177
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.