به گزارش ایرنا، صدای خوشحالی از طبیعت ایلام هم شنیده می شود، طبیعتی که خشکسالی ها تنش را رنجور کرده و با قطره های باران در حال التیام یافتن است و آنرا از درختانی که از خوشحالی باران به وجد آمده و می گریند می توان دید.
آبگرفتگی معابر، چترهای عابران که چهره شهر را رنگی کرده، کوچه های خیس و آسمان ابری و صدای بارش ها که هرجا باشی آنرا می شنوی، همگی چهره کنونی شهر ایلام و بیشتر مناطق این استان را تشکیل می دهد.
بارش باران این رحمت الهی که از دو روز گذشته این استان را حسابی شسته همچنان در ایلام ادامه دارد و چهره این استان را بکلی تغییر داده و این رحمت الهی همه مردم را از کشاورز گرفته تا عموم خوشحال و شاد کرده است.
اگر اینک بخواهی در ایلام گذری کوتاه بیندازی سیلاب هایی که در معابر و خیابان ها براه افتاده مجال گذر را از تو گرفته و تنها آب است که همه جا دیده می شود.
بیشتر مردم نیز هم اکنون خانه نشین شده و این رحمت الهی رفتن خارج از منزل را برای مردم با مشکل مواجه کرده است.
مردم بیشتر مناطق ایلام از روز گذشته تاکنون صدای بارش باران را بر روی شیشه ها و بام ها می شنوند و طراوات انتهای بهمن را به فال نیک می گیرند.
راه افتادن روان آبها نیز مشکل تردد را نه تنها برای خودروها بلکه برای مردم نیز با مشکل ایجاد کرده و این لحظات کمتر کسی از خانه خارج می شود.
در پی وقوع بارندگی ها در ایلام ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام نیز تشکیل و تمهیدهای لازم برای خدمت رسانی به مردم در صورت نیاز اندیشیده شده است.
این ستاد نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن خیابان ها و مسیل ها در برخی مناطق از جمله مرکز استان هشدار داده است.‏
از صبح امروز تا تاریخ مخابره خبر نیز بارش باران بطور مداوم در مناطق مختلف استان و بویژه شهر ایلام ادامه داشته و تا اواخر وقت امشب تداوم خواهد داشت.
مدیرکل هواشناسی ایلام گفت: 43 میلیمتر نزولات جوی تا روز گذشته در نقاط مختلف استان ایلام باریده که بیشترین بارش در شهرستان ایلام با 62 میلیمتر و کمترین بارندگی در شهرستان دهلران با 15 میلیمتر ثبت شده است.
مجتبی شیخ الملوکی اظهار کرد: اوج بارش های این سامانه امروز خواهد بود و پس از ان به تدریج از روز دوشنبه این سیستم بارشی از آسمان استان ایلام خارج می شود.
وی افزود: سیلابی شدن مسیل ها، آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه ها، بارش احتمالی تگرگ، مه گرفتگی جاده های کوهستانی از جمله تبعات این سامانه بارشی خواهد بود.
شیخ الملوکی یادآور شد: از ابتدای سال زراعی جاری در استان ایلام 160 میلیمتر بارش باران ثبت شده که این مقدار بارش نسبت به میانگین بلند مدت 47درصد و در مقایسه با پارسال 32 درصد کمتر است.
وی گفت: بر اساس مطالعه نقشه ها و الگوهای جوی میزان بارندگی های نزولات جوی در طی ماه های اسفند و فروردین ماه مطلوب و موثر خواهد بود که تا حدودی کمبود بارش های پاییز و زمستان را جبران می کند.
خبرنگار: آزاده خرم** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.