به گزارش ایرنا رضا عدالت جو روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این گربه ‌سان با پلنگ اشتباه گرفته می ‌شود، اظهار کرد: مشاهده و ثبت این گونه به دلیل مخفی‌ کار بودن و ساعات فعالیتش بسیار مشکل است.
وی افزود: این گونه جانوری تا 100 کیلومتر از محل زندگی مهاجرت دارد و امکان مشاهده و زندگی این گونه در مناطق دیگر استان نیز امکان پذیر است.
عدالت جو افزود : سیاه گوش قادر است حیواناتی با جثه سه تا چهار برابر بزرگتر از خودش را به مدت چند روز تعقیب و در فرصتی مناسب شکار کند.
مدیر حفاظت محیط زیست ملکشاهی گفت: وضعیت حفاظتی این گونه را بر اساس قوانین شکار و صید جزء 'گونه‌های حمایت شده' و براساس سایتیس (CITES) از گونه‌های در معرض نابودی است...
ویژدرن ، کبیر کوه ، بیوره ، باجک و نشاط از جمله مهمترین زیستگاههای حیات وحش ملکشاهی است که دارای گونه های شاخص جانوری همچون پلنگ،کفتار،گرگ،گربه وحشی، کاراکال(سیاه گوش) ،روباه، شغال،گراز،خارپشت،تشی،خرس،کل وبز وحشی، خدنگ، سنجاب ایرانی، سمور سنگی،خرگوش، راسو، گورکن و پرندگان خشکی زی همچون :عقاب طلایی،عقاب امپراطور،عقاب صحرایی،عقاب مارخور،عقاب دوبرادر،شاهین، قرقی،دلیجه،سارگپه، کبک،تیهو،باقرقره،جی جاق،انواع سنگ چشم و سهره و زردپره بالغ بر 20 گونه وپرندگان آبزی و کنار آبزی نظیر انواع حواصیل،باکلان،سلیم،اردک سرسبز، خوتکا،لک لک،چنگر است.
خبرنگار: روح اله حمدی
7179
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.