به گزارش ایرنا، مردم ولایت مدار ایلام با سیاهپوش کردن مساجد، حسینیه ها، تکایا، خیابان ها، معابر و کوی و برزن و پوشیدن رخت عزا، غمبار شهادت مظلومانه دخت نبی مکرم اسلام هستند.
به همین مناسبت آیین های عزاداری دهه دوم فاطمیه که از دو روز گذشته در مناطق مختلف این استان آغاز شده امشب و فردا شب به اوج خود می رسد و آیین های عزاداری و سوگواری با حضور قشرهای مختلف مردم در مساجد و اماکن متبرکه و مذهبی استان ایلام برگزار خواهد شد.
در این محافل سخنرانان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در خصوص ویژگی های اخلاقی و سیره زندگی حضرت زهرا(س) سخنرانی می کنند.
در همین راستا دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در اطلاعیه ای اعلام کرد: به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم سوگواری برگزار می شود.
این آیین بعد از اقامه نماز مغرب و عشا امشب در محل مسجد جامع شهر ایلام با حضور اقشار مختلف مردم ایلام برگزار می شود.
در این اطلاعیه از عموم مردم ایلام برای شرکت در این آیین معنوی دعوت شده است.
کسبه و بازاریان مناطق مختلف استان ایلام نیز با برافراشتن پرچم های سیاه و مزین به نام مبارک آن حضرت، عشق، ارادت و دلبستگی خود را به امام خوبی ها ابراز کرده اند.
همچنین به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه ایلام سوگواره یاس نبوی در 10 بقعه متبرکه این استان برگزار خواهد شد.
این سوگواره در مرکز استان به صورت ویژه صبح فردا سه شنبه اول اسفندماه در محل مسجد صاحب الزمان(عج) ساعت 10صبح و با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار خواهد شد.
همچنین به همین مناسبت در تعدادی از اماکن فرهنگی و خانه های شخصی در شهرهای مختلف استان ایلام آیین های معنوی قرائت قرآن، روضه خوانی و محافل انس با قرآن برگزار می شود.
/6034/7171
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.