به گزارش ایرنا، اقشار مختلف با برگزاری ایین های مختلف سوگ در سالگرد شهادت ام اببها بر مظلومیت دخت رسوال الله (ص) و الگوی زنان مسلمان گریستند.
در این محوری شهر دهلران ،آحاد مختلف مردم از میدان بسیج این شهر تا مسجد جامع با راه اندازی دسته جات سینه زنی مقام ارزشمند فاطمه زهرا (س)را ارج نهادند و به سینه زنی و مداحی پرداختند.
عاشقان فاطمه زهرا(س) امروز در خیابان امام شهر دهلران ندای یا فاطمه یا فاطمه سر دادند تا بگویند ام ابیها همچنان در قلب مومنان و عاشقان جا دارد و هرگز راه و رسمش فراموش نمی شود.
عشق و ارادت به این بانوی بزرگ آفرینش مردم را به خیابان آورد تا در سالروز شهادتش اشک بریزیند و با اولیا و دوستداران اهل بیت در این ماتم شریک شوند.
مداحان با مداحی و عاشقان با سینه زنی در سالروز شهادت فاطمه زهرا صحنه های از عشق و ارادت به اهل بیت به نمایش گذاشتند که در وصف قاب تصاویر نمی گنجد.
عزاداران بانوی دو عالم در ادامه در مسجد جامع شهر دهلران تجمع کردند و مراسم سینه زنی و مداحی و سخنرانی در وصف این الگوی طیبه برپا کردند.
امام جمعه دهلران در جمع عزاداران فاطمه زهرا(س) در مسجد جامع این شهر به فضایل فاطمه اشاره و گفت: خداوند در وصف او سوره ها و ایات متعدد بیان کرد و راه را بخوبی به همه نشان داده است.
سید محسن موسوی افزود: خدا دنیا را برای فاطمه افرید و فرشتگان در محضر فاطمه زهرا عرض ارادت می کردند ومقام او در نزد همه بالا و بلند مرتبه است و این از عنایت خداوند به این بانوی بزرگ بود تا الگوی زنان شود.
امام جمعه دهلران بر ضرورت فاطمه شناسی و پیاده کردن سیره وروش او در زندگی تاکید کرد و افزود:همه باید اعمال و رفتار و سبک زندگی اسلامی و سیره عملی فاطمه را در زندگی خود پیاده کنیم و با سبک زندگی فاطمه زهرا زندگی کنیم و حجاب و عفاف را بیش از پیش رعایت کنیم و در تربیت فرزندان به سبک فاطمی توجه کنیم .
7175 /6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.