به گزارش ایرنا، محمدرضا ساکت روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت شهدای زمین فوتبال شهر چوار ایلام اظهار کرد: حادثه زمین فوتبال چوار نماد مظلومیت شهدای استان ایلام را به تصویر کشید و این شهر به عنوان سرزمین لاله های فوتبال نام گرفت.
وی افزود: امروز چوار به عنوان نماد ارزشی فوتبال کشور نامگذاری شده و همواره مسئولان ارشد ورزش استان برای بزرگداشت این مراسم تلاش کرده و این سرافرازی را ثمره خون شهدا می دانند.
وی ادامه داد: این رویداد مهم فرهنگی که به رویداد جهانی تبدیل شده با تلاش فرزندان این شهدای عزیز برجسته و مورد توجه قرار گرفته است.
دبیرکل فدراسیون فوتبال تاکید کرد: هفته ٢4 لیگ برتر همه ساله به عنوان یادواره شهدا چوار نامگذاری شده است و فدراسیون فوتبال نیز برای برجسته کردن این موضوع اهتمام دارد.
ساکت یادآور شد: همه باید این رویداد مهم را که نشانه اوج مظلومیت ملت ایران است را پاس بدارند و مسئولان برای برجسته شدن آن از هیچ کمکی دریغ نمیکنند.
در پایان از خانواده های شهدای زمین فوتبال چوار تجلیل بعمل آمد. روز 23بهمن سال 65 مسابقه فوتبال دو تیم چوار و شهر ایلام با یورش بمب افکن های رژیم بعث به زمین فوتبال شهر چوار پایانی خونین یافت.
در جریان حمله ناجوانمردانه خوایی به ورزشگاه و زمین چمن چوار در 10 کیلومتری ایلام 15 نفر از بازیکنان و تماشاگران مظلومانه به فیض شهادت رسیدند و آسمانی شدند.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشار: حسن کهزادیان
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.