به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت شهدای زمین فوتبال چوار ایلام اظهار کرد: تجلیل و تکریم از خانواده های شهدا وظیفه ملی است و با گرامیداشت شهدا یاد آن این ایثارگران و مجاهدان زنده نگه داشته شود.
وی با بیان اینکه اگر فداکاری و حانفشانی شهدا نبود، شاهد استقرار انقلاب نبودیم، افزود: شهید مدیون کسی نیست، بلکه این ملت هستند که مدیون شهدا هستند چرا که آنها جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و تقدیم نظام و انقلاب کردند.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: شهدای فوتبال چوار مظلومیت خاصی دارند و با زیر پاگذاشتن قوانین بین المللی مورد حمله وحشیانه رژیم صدام قرار گرفتند.
حجت الاسلام لطفی افزود: در عرف بین الملل چند قشر شامل ، دیپلمات ها ، سفیران و ورزشکاران مصونیت دارند و کسی حق تعرض به آنها ندارد که این موضوع در مورد فوتبالیست های چوار نادیده گرفته شد.
وی گفت: استان ایلام در طول هشت سال دفاع مقدس بارها مورد هجمه رژیم صدام قرار گرفت و بیشترین شهدای ما در زمان جنگ بود و استان ایلام علیرغم آن همه فشار و سختی های جنگ با استقامت دشمن را ناامید کردند.
حجت الاسلام لطفی افزود: بخش چوار در زمان جنگ میزبان هزاران نفر از مردمان ایلام بودند هرچند این بخش مورد حمله جنگنده های عراقی قرار گرفت و وقتی دشمن در مصاف با رزمندگان شکست می خورد شهرها و روستاها را بمباران می کرد که دلیل بر عجز رژیم صدام بود که اکنون طومار عمرش بسته شد.
وی تاکید کرد: با رهبری های پیامبرگونه امام و رهبر فرزانه انقلاب و ایستادگی مردم بعد از ٣٩ سال در چهلمین بزرگداشت فجر پیروزی باشکوه تر از سال های گذشته برگزار و با یک راهپیمایی تماشایی بغض و کینه دشمنان را دو چندان کرد.
استاندار ایلام نیز در این آیین گفت: با توجه به ارزش های استان ایلام این شهر به سرزمین منحصر به فردی تبدل شده که در سطح کشور الگو و نمونه است.
قاسم سلیمانی دشتکی افزود: بخش چوار با ٨0 سال قدمت دارای ظرفیت های زیادی است و رخ دادن حادثه زمین فوتبال جنایت دردناکی است که در هیچ جای دنیا رخ نداده که این جنایت قابل محاکمه است.
وی گفت: این بخش با تقدیم ١٨6 شهید برای دفاع از کیان ایران اسلامی اکنون نیز با داشتن قهرمانانی مانند علی هاشمی پرچم جمهوری اسلامی را در جهان به اهتزاز درآورده است.
سلیمانی دشتکی ادامه داد: منابع سرشاری در ایلام بخصوص بخش چوار از جمله نفت,گاز و پتروشیمی وجود دارد که کمترین منطقه ای از این نعمت برخوردار است.
استاندار افزود: این بخش دارای مشکلات متعددی است که درصدد رفع آنان هستیم اما یکی از مطالبات مردم چوار تبدیل این بخش به شهرستان است که باید مورد پیگیری قرار گیرد.
روز 23بهمن سال 65 مسابقه فوتبال دو تیم چوار و شهر ایلام با یورش بمب افکن های رژیم بعث به زمین فوتبال شهر چوار پایانی خونین یافت.
در جریان حمله ناجوانمردانه خوایی به ورزشگاه و زمین چمن چوار در 10 کیلومتری ایلام 15 نفر از بازیکنان و تماشاگران مظلومانه به فیض شهادت رسیدند و آسمانی شدند.
خبرنگار: لیلا خاکی ** انتشار: حسن کهزادیان
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.