دکتر کریم همتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در صورت ادامه تاخیر بیمه ها در پرداخت بدهی بیمارستان ها، پرداخت مطالبات پرسنلی با تاخیر مواجه شده و مشکلاتی را برای پزشکان و کادر درمانی بیمارستان ها ایجاد می کند.
وی یادآور شد: تا پیش از این مطالبات حدود 8 ماه پرسنل و 12 ماه پزشکان پرداخت نشده بود که با پیگیری های انجام شده، حدود 2 ماه از این مطالبات در روزهای گذشته پرداخت شد اما در صورت ادامه تاخیر در پرداخت بدهی سازمان های بیمه گر، پرداخت مطالبات پرسنل و پزشکان با وقفه مواجه می شود.
وی تاکید کرد: در صورت پرداخت مطالبات دانشگاه علوم پزشکی ایلام از طرف سازمان های بیمه گر، چالش های مرتبط با حقوق و مزایای عقب مانده کارکنان برطرف خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: علاوه بر طلب یک هزار و 100 میلیارد ریالی از بیمه ها، این دانشگاه با کسری 500 میلیارد ریالی نیز مواجه است.
دکتر همتی افزود: به علت فعالیت پزشکان در اختیار دانشگاه در بخش خصوصی و بیمارستان های غیردولتی، درآمد بیمارستان های دولتی و تعداد عمل های جراحی این بیمارستان ها به نصف کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی 140 پزشک متخصص تمام وقت در اختیار دارد که فعالیت آنها در مراکز دیگر ممنوع است، اظهار کرد: تعداد عمل های جراحی در بیمارستان های دولتی این استان به دلیل فعالیت این پزشکان در بخش خصوصی در طول 4 ماه گذشته به نصف کاهش پیدا کرده و تنها در یک ماه درآمد دانشگاه 20 میلیارد ریال کاهش یافته است.
وی تاکید کرد: دانشگاه در حال حاضر با کسری بودجه چند صد میلیارد ریالی مواجه است و ناچار است منابع و مصارف خود را کنترل و مدیریت کند به همین دلیل از ادامه فعالیت غیرقانونی پزشکان تمام وقت دانشگاه در دیگر مراکز خصوصی جلوگیری می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: این دانشگاه متولی بهداشت، درمان و سلامت کل جامعه است و از اینکه بخش خصوصی و بیمارستان های غیردولتی بخشی از این خدمات را به مردم ارائه دهند استقبال می شود اما باید قوانین و مقررات در این زمینه رعایت شود.
دکتر همتی با بیان اینکه مسئولان بیمارستان ها و مراکز درمانی خصوصی در استان باید نسبت به جذب و بکارگیری پزشکان متخصص اقدام کنند، اضافه کرد: هر گونه مشکل و کمبود این بیمارستان ها در بخش های مختلف قابل پوشش است.
وی تاکید کرد: پزشکان غیر تمام وقت و مابقی پرسنل دانشگاه علوم پزشکی در صورت نیاز بیمارستان ها و مراکز خصوصی با هماهنگی دانشگاه و در یک برنامه تعیین شده امکان فعالیت دارند اما مشروط به اینکه نیروهای اصلی مورد نیاز توسط خود آنها بکارگیری شود.
به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی ایلام 2 هزار و 500 دانشجو، یک هزار و 500 عضو هیات علمی و پنج دانشکده پزشکی، دندانپزشکی و پیراپزشکی دارد.
خبرنگار: معصومه امیدی**انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.