به گزارش ایرنا، حسین عاطف ضمیر روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران رسانه های گروهی استان ایلام اظهار کرد: نرخ سود این تسهیلات در بافت فرسوده هشت درصد و در سایر مناطق 9.5 درصد و زمان بازپرداخت آن 12 ساله است.
وی یادآور شد: این تسهیلات به تمامی زوجینی که از وام مسکن و خدمات دولتی مسکن استفاده نکرده اند، پرداخت می شود و تاریخ ازدواج ملاک عمل نیست.
وی تاکید کرد: هر کدام از زوجین با سپرده گذاری 300 میلیون ریالی در طرح صندوق مسکن یکم، می توانند هر کدام 600 میلیون ریال و در مجموع یک میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات مسکن دریافت کنند.
مدیر امور شعب بانک مسکن استان ایلام گفت: تاکنون 2 هزار و 87 مورد سپرده گذاری صندوق مسکن یکم در شعب این بانک در استان انجام شده است که پرداخت تسهیلات آنها در سال آینده، رونق خوبی در بخش مسکن استان ایجاد خواهد کرد.

** 800 میلیارد ریال مجموع مطالبات بانک مسکن ایلام

مدیر امور شعب بانک مسکن استان ایلام گفت: شعب بانک مسکن در این استان در مجموع 800 میلیارد ریال مطالبات و معوقات پرداخت نشده از سوی وام گیرندگان دارند.
عاطف ضمیر افزود: گردش این میزان مطالبات بازپرداخت نشده از نقدینگی بانک خارج می شود و امکان پرداخت تسهیلات به دیگر افراد کاهش می یابد بنابراین تمامی وام گیرندگان باید نسبت به پرداخت اقساط معوق خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه مجموع سرمایه بانک مسکن در این استان سه هزار و 150 میلیارد ریال است، یادآور شد: این بانک تاکنون 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش های مختلف پرداخت کرده است که شش هزار و 850 میلیارد ریال آن از منابع استان های دیگر تامین شده است.

** رتبه نخست بانک مسکن ایلام در پرداخت تسهیلات

مدیر امور شعب بانک مسکن استان ایلام گفت: بانک مسکن از ابتدای سال جاری تاکنون 790 میلیارد ریال در بخش مسکن و سایر بخش ها پرداخت کرده است و رتبه نخست پرداخت تسهیلات در بین بانک های استان دارد.
عاطف ضمیر افزود: 600 میلیارد ریال از این میزان تسهیلات بابت مشارکت در ساخت، خرید و بازسازی یک هزار و 510 واحد مسکونی، 440 میلیارد ریال وام ازدواج و مابقی در زمینه تسهیلات خدمات و بازرگانی، خرید خودرو و کالای ایرانی و قرض الحسنه اشتغالزایی پرداخت شده است.
وی یادآور شد: 159 میلیارد ریال اعتبار نیز برای پرداخت تسهیلات به یک هزار و 850 واحد آسیب دیده از سیل سال 94 برای این بانک مصوب شده است که تاکنون 264 واحد با مبلغ تسهیلات 14 میلیارد و 260 میلیون ریال به شعب معرفی شده و برای پرداخت مابقی تسهیلات نیز در انتظار معرفی واحدها از سوی بنیاد مسکن هستیم.
مدیر امور شعب بانک مسکن استان ایلام تاکید کرد: تمامی شعب بانک مسکن در این استان تا آخرین روزهای سال به پرداخت تسهیلات ادامه می دهند.
به گزارش ایرنا، بانک مسکن در استان ایلام 17 شعبه شامل 9 شعبه در شهر ایلام و هشت شعبه در سایر شهرستان ها و 164 کارمند دارد.
خبرنگار: معصومه امیدی** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
6032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.