به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بند پی روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل بهزیستی استان ایلام گفت: این سازمان در دولت یازدهم چند راهبرد مهم و اصلی را در دستور کار قرار داده که مهمترین آن تلاش برای پیشگیری از شیوع آسیب های اجتماعی اعم از طلاق، اعتیاد و غیره و همچنین معلولیت ها است.
وی ادامه داد: بدون شک کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی مقرون به صرفه بوده و از تحمل هزینه های زیاد در این عرصه پیشگیری خواهد کرد.
وی از مهمترین اقدام های این سازمان در این زمینه را غربالگری شنوایی 80 درصد نوزادان، پوشش 82 درصد کودکان بالای پنج سال در طرح پیشگیری از تنبلی چشم (آمبیلیوپی) عنوان کرد و گفت: علاوه بر این در قانون پنجم توسعه اجباری شدن غربالگری ژنتیک نیز در دستور کار قرار گرفته و ایلام نیز یکی از استان ها مورد نظر برای اجرای این طرح است.
محسنی بند پی ارتقا بخشی به کیفیت خدمات رسانی به جامعه هدف را از دیگر راهبردهای این سازمان در شش سال اخیر عنوان کرد و ادامه داد: وجود 22 هزار نیروی متخصص و ماهر در این سازمان موجب شده خدمات بهزیستی بصورت تخصصی به عموم مردم و جامعه هدف ارایه شود.
وی به مشارکت این سازمان با سازمان های مردم نهاد اشاره کرد و گفت: با تعامل بهزیستی با این مراکز روند کیفیت رسانی خدمات بهزیستی روز به روز در حال افزایش است و امروز اقدام های تخصصی این سازمان با بسیاری از سازمان های علمی دنیا برابری می کند.
معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین با بیان اینکه بهزیستی مولود انقلاب است گفت: یکی از اهداف تشکیل انقلاب برقراری عدالت است و این سازمان برای پرکردن خلا نابرابری برای افرادیکه در مسیر زندگی داشته با ایجاد توانمندسازی و حمایت های روانی و اجتماعی در حال یاری رساندن به آنهاست.
وی همچنین از ابلاغ دستورالعمل افزایش حقوق کارکنان قرارداد معین این سازمان به استان های کشور از 23بهمن ماه جاری خبر داد.

*** کیفیت خدمات رسانی مسئولان بر طول خدمت آنها اولویت دارد/ رویکرد دولت استفاده از زنان در مدیریت هاست

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام نیز در این آیین با بیان اینکه کیفیت خدمات رسانی بر طول خدمات از سوی مسئولان اولویت دارد، گفت: مسئولان باید به گونه ای خدمت رسانی و عمل کنند که آثار خدمات آنها پس از خدمتگزاری مشهود باشد.
محمد نوذری بیان کرد: افرادی که در نظام اسلامی مسئولیت می گیرند باید برنامه مناسب برای پیشرفت جامعه داشته و مطابق با آن عمل کنند.
وی به آسیب های اجتماعی در استان اشاره کرد و گفت: این استان اگرچه در مجموع از نظر شاخص های اجتماعی در حد مناسبی است ولی در برخی از آنها نگرانی وجود دارد.
وی همچنین رویکرد دولت تدبیر و امید را استفاده از ظرفیت بانوان در مدیریت عنوان کرد و گفت: امیدواریم بانوان با مسئولیت هایی که به آنها داده می شود موجب تحول در جامعه شوند.

*** استفاده از ظرفیت بانوان در مدیریت ها افتخاری برای این قشر است

مدیر کل امور اجتماعی استانداری ایلام نیز در این آیین انتخاب مدیر کل بهزیستی ایلام به عنوان پنجمین مدیر زن استان را افتخار برای این قشر دانست.
مریم شادیوند بیان کرد: خوشبختانه بانوان در مسولیت هایی که به آنها داده شده موفق عمل کرده و امیدواریم شاهد موفقیت های بیشتر این قشر باشیم.
مدیر کل جدید بهزیستی استان ایلام نیز در این ِآیین ارتقا کیفیت خدمات، هوشمندسازی و نظارت مستمر بر فعالیت ها، توانمندسازی گروه های جامعه هدف، همگرایی با سایر نهادهای حمایتی و تعامل با آنها را از برنامه های جدید این سازمان برشمرد.
زهرا همتی بیان کرد: همچنین ارزیابی آسیب ها و تدوین برنامه اقدام و عمل، تلاش برای بهبود وضعیت کارکنان و کاهش و کنترل آسیبهای اجتماعی از دیگر برنامه های بهزیستی ایلام در آینده است.
مدیر کل پیشین بهزیستی ایلام نیز در این آیین پیگیری مطالبات کارکنان، کسب عنوان برتر در جشنواره شهید رجائی، کسب گواهینامه استانداردسازی خدمات، ساخت 110واحد مسکونی برای مددجویان با مشارکت بنیاد برکت و تشکیل 300گروه طرح مالی خدمات خرد را از جمله اقدام های این سازمان در دو سال گذشته برشمرد.
فرهاد قیصربیگی بیان کرد: همچنین در این مدت تقویت زیر ساختهای بهزیستی استان تقویت شده و در این مدت کمترین میزان شکایت از مجموعه بهزیستی وجود داشته است.
در این آیین با تقدیر از خدمات فرهاد قیصربیگی، از سوی معاون و زیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور زهرا همتی به عنوان مدیر کل جدید این سازمان منصوب شد.
فرهاد قیصربیگی از آبان ماه 94 سکان مدیریت اداره کل بهزیستی ایلام را در دست داشت و زهرا همتی نیز پیش از این معاونت این اداره کل را عهده دار بود.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.