به گزارش ایرنا، سردار سید صادق حسینی روز دوشنبه در اختتامیه نخستین سوگواره ملی عکس شین با موضوع عکس های راهپیمایی اربعین اظهار کرد: هنر همواره و حتی بدون حضور خالق خود اثرگذاری شگرفی بر مخاطبان خود دارد.
وی افزود: واقعه سوزناک عاشورا از همان ابتدای وقوع تا این برهه زمانی با انواع هنرها گره خورده و عجین شده و در کشور هنرپروری چون ایران هنرمندان متعهد در طول تاریخ با آثاری چون تعزیه خوانی، شبیه گردانی، نوحه و مدیحه سرایی، شعر و ... سعی در زنده نگاه داشتن این واقعه داشته اند.
حسینی یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هنر در خدمت عاشورا و فرهنگ عاشورایی از رشد و شکوفایی بیشتری برخوردار شد و در سال های اخیر نیز راهپیمایی بزرگ اربعین عرصه را برای هنرنمایی هنرمندان در این زمینه فراهم ساخت.
وی گفت: هنرمندان با خلق آثار خود به نوعی فرهنگ غنی و انسان ساز عاشورا، مبارزه با ظلم، ایثار و شهادت طلبی در بین جامعه به ویژه نسل جوان را اشاعه داده اند و اربعین در واقع به هنر دینی غنای خاصی بخشیده است.
به گزارش ایرنا، هشت اثر از نقاط مختلف کشور در 2 بخش عکاسی با تلفن همراه و عکاسی حرفه ای برای داوری نهایی دبیرخانه دائمی جشنواره شین راه یافتند که از بین این آثار سه اثر در هر بخش به عنوان برنده اصلی برگزیده شدند.
یک اثر نیز شایسته تقدیر و 30 اثر نیز برای عرضه در نمایشگاه سوگواره برگزیده شدند.
در این سوگواره علاوه بر اهدای جایزه و لوح تقدیر به برگزیدگان از نماهنگ وادی کربلا با موضوع راهپمایی بزرگ اربعین و شهدا کاری از سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام رونمایی شد.
خبرنگار: زهراموسوی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.