دکتر راضی ناصری فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به انتشار اخباری در خصوص شیوع آنفلوآنزای فصلی و لزوم تزریق واکسن آنفلوآنزا در این استان، اظهار کرد: شیوع این بیماری در استان بالا نیست و در حالت مورد انتظار و عادی قرار دارد.
وی تاکید کرد: واکسن آنفلوآنزا برای افراد در معرض خطر شامل مادران باردار و افراد دارای مشکلات تنفسی از جمله جانبازان به صورت رایگان تزریق شده است اما تزریق آن برای افرادیکه دارای ایمنی طبیعی هستند توصیه نمی شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تزریق این واکسن برای افرادیکه در صورت ابتلا با خطر مرگ و میر مواجه شوند ضروری است اما برای افراد عادی جز با تشخیص پزشک ضرورتی ندارد.
دکتر ناصری فر با بیان اینکه به اشتباه اسم استان ایلام به عنوان یکی از استان هایی که آنفلوآنزا در آن شایع شده و شدید تر است مطرح شده است، افزود: شیوع آنفلوآنزای فصلی در زمستان شایع است اما شدت آن در این استان حاد و خطرناک نیست.
وی یادآور شد: با این وجود باید احتیاط لازم انجام شده و از این بیماری غفلت نشود به این منظور لازم است نسبت به رعایت موازین بهداشتی جهت جلوگیری از انتقال بیماری توجه شود.
وی تاکید کرد: تمامی افراد باید در صورت بروز علائم اولیه انفلوآنزا به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه و از خوددرمانی پرهیز کرده و به منظور جلوگیری از انتقال ویروس بیماری از ماسک های بهداشتی استفاده کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، خستگی، بی حالی، کوفتگی، آبریزش، سرفه و علائم تنفسی را از نشانه های آنفلوآنزای فصلی عنوان کرد و گفت: با پیشرفت بیماری علائم تشدید شده و باعث ایجاد عوارض بیشتر و مشکلات تنفسی شدید می شود.
دکتر ناصری فر افزود: افراد باید در صورت داشتن علایم سرماخوردگی از دست دادن و روبوسی تا حد امکان خودداری کرده و از حضور در اجتماعات پرهیز کنند همچنین باید دست های خود را مرتب و با دقت به ویژه هنگامی که از بیرون به منزل بر می گردند با آب و صابون بشویند.
وی یادآور شد: باید در مدارس و مهدهای کودک، دانش آموزان و کودکان مبتلا به علایم سرما خوردگی تا زمان بهبودی کامل به منزل هدایت شوند.
وی تاکید کرد: در صورت بروز علایم سرماخوردگی افراد باید به منظور تسریع در بهبود بیماری مایعات بیشتری مصرف کرده و استراحت کنند خصوصا
خانم های باردار در رعایت اصول پیشگیری باید دقت کامل داشته باشند.
به گزارش ایرنا، در روزهای گذشته اخباری به نقل از وزارت بهداشت در خصوص شیوع سه نوع آنفلوآنزای فصلی در کشور منتشر شد که بر اساس آن شیوع آنفلوآنزا در ایلام و 9 استان دیگر شدیدتر است و گروههای در معرض خطر باید در این استان ها حتما واکسن آنفلوآنزا بزنند.
انتشار این اخبار نگرانی هایی را در بین مردم در خصوص تزریق واکسن آنفلوآنزا ایجاد کرده است.
خبرنگار: معصومه امیدی**انتشار دهنده: حسن کهزادیان
6032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.