به گزارش ایرنا، علی سایه میری روز شنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: تحقق این امر در شرایطی است که این مقدار در سال 91 حدود 55 هزار میلیارد ریال بوده است.
وی افزود: تولید ناخالص داخلی در این استان بدون احتساب بخش نفت از 30 هزار میلیارد ریال در سال 91 به 50 هزار میلیارد ریال در سال 93 افزایش یافته است.
مدیرکل اقتصاد و دارایی یادآور شد: صادرات انواع محصولات از استان نیز از 398 میلیون دلار در سال 91 به 591 میلیون دلار در سال 95 افزایش یافته است.
سایه میری با بیان اینکه واردات انواع کالا در این مدت از 10 میلیون دلار به هفت میلیون دلار کاهش یافته است، تاکید کرد: سال 91 بیش از 163 هزار نفر از مرز مهران تردد کردند که این تعداد در سال 95 به بیش از 442 هزار نفر رسیده است.
وی با بیان اینکه رقم سرمایه گذاری خارجی در این استان صفر است، تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی استان در این زمینه خوب عمل نکرده و عزم و اراده جدی برای پیشبرد سرمایه گذاری خارجی در استان وجود ندارد.سستی در کار با موانع ذاتی، زیربنایی، اجرایی، فرهنگی و زیرساختی تجمیع شده و توفیق نداشتن استان در جذب سرمایه گذاری خارجی را باعث شده است.
وی یادآور شد: این درحالیست که ایلام نسبت به دیگر استان های کشور گزینه های کمتری برای جذب سرمایه گذاری خارجی دارد و همه باید تلاش خود را مضاعف کنند در غیر اینصورت در این عرصه بدون نتیجه می مانیم.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام گفت: صفر بودن میزان سرمایه گذاری خارجی در این استان در حالیست که ظرفیت ها بخصوص در حوزه نفت و گاز بسیار بالاست.
سایه میری افزود: تاکنون 50 هیات سرمایه گذاری خارجی وارد استان شده و مکاتباتی نیز انجام شده است اما در زمینه جذب سرمایه خارجی نتیجه ای حاصل نشده است.
وی تاکید کرد: جذب نشدن سرمایه های خارجی در این استان دلایل متعددی از جمله مسائل کلان کشور، تحریم ها، ناکارآمدی اداری و نبود هماهنگی برخی مدیران و همچنین مسائل و مشکلات اجرایی دارد و نمی توان تنها یک نفر را مسئول دانست.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه برخی از دستگاه ها با وظایف خود در زمینه سرمایه گذاری خارجی آشنا نبودند، تکالیف تمامی دستگاه ها به تفکیک احصا و گزارش جامع آن منتشر شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام گفت: متوسط هزینه های سالانه خانوارهای شهری در این استان در سال 96 بیش از 261 میلیون ریال و متوسط درآمد این خانوارها 273 میلیون ریال است.
یایه میری اظهار کرد: متوسط هزینه های خانوارهای روستایی نیز 130 میلیون ریال و متوسط درآمد این خانوارها 163میلیون ریال است.
وی افزود: منابع بانک های استان در سال 96 بیش از 47 هزار میلیارد است در حالیکه مصارف آنها بیش از 48 هزار و 530 میلیارد ریال است و حجم مصارف بانکهای استان از منابع آنها بسیار بیشتر است.
وی یادآور شد: نرخ تورم نیز در این استان در 9 ماهه امسال تک رقمی و زیر 10 درصد است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ایلام گفت: ضریب نفوذ بیمه در این استان بسیار پائین و حدود 1.1 درصد است در حالیکه این میزان در کشور بالای 2 درصد و در جهان بالای 6 درصد است.
خبرنگار: معصومه امیدی** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
6032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.