به گزارش ایرنا، معروف بسطامی روز شنبه در نشست ساماندهی دستفروشان و میوه فروشان شهرستان ایلام اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن سال جدید ستادی برای ساماندهی دستفروشان، میوه فروشان و وانت بارهای فروشنده میوه و تره بار در این شهرستان تشکیل شده و در یک بازه زمانی کوتاه باید این ساماندهی با همکاری دستگاه های مربوطه صورت گیرد.
وی افزود: معضل دستفروشان و مشکلات پیرامونی این مسئله، از جمله مشکلات مدیریت شهری در ایلام است و با وجود تلاش‌ها و اقدامات جدی در این زمینه شاهد رشد بیش از پیش و چند برابر شدن وانت بارها و دستفروشان و ایجاد اختلال در عبور و مرور از سوی این فروشندگان سیار در معابر و هسته مرکزی و خیابان‌های پرتردد شهر برای شهروندان هستیم.
بسطامی یادآور شد: علاوه بر مشکلات مشهود ناشی از این معضل، بهداشتی بودن محصولاتی که این فروشندگان سیار عرضه می‌کنند نیز باید مورد توجه قرار گیرد به همین منظور با تشکیل ستاد ساماندهی وانت بارها و دست فروشان برای حل این معضل شهری اولین گام بررسی و شناسایی مکانهایی مناسب برای استقرار این فروشندگان سیار است.
وی با اشاره به اقدامات متعدد شهرداری در بحث پیشگیری و مقابله با تخلفات شهری گفت: برخوردهای متعدد و پر چالشی با این فروشندگان شده اما برخی خلاهای قانونی پس از جمع آوری توسط عوامل شهرداری، مانع از عدم حضور مجدد وانت بارها و دستفروشان در سطح شهر می شود.
بسطامی با بیان اینکه ساماندهی دستفروشان و میوه فروشان در نقاطی مشخص از سطح شهر محاسن بسیاری دارد، افزود: با مستقر کردن فروشندگان سیار و خودروهای فروشنده میوه و تره بار در یک مکان معین، علاوه بر حل معضلات ترافیکی که در برخی معابر و خیابانها شاهد آن هستیم و آلودگی های محیطی ناشی از بر جای ماندن پسماند، امکان کنترل قیمت و نظارت و کنترل جدی و موثر فراهم می شود.
وی یادآور شد: پس از ساماندهی مهم ترین اقدام در این زمینه نگهداری و حفظ موقعیت دست فروشان است که باید با همکاری شهرداری، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و اصناف اجرا شود.
فرماندار ایلام با اشاره به عزم جدی برای ساماندهی دستفروشان افزود: با هماهنگی های لازم در ادامه فرایند ساماندهی و پس از مستقر کردن دستفروشان در محلهای متصل به شهر، در صورت مشاهده هرگونه دست فروش سیار یا وانت بار فروشنده میوه و تره بار یا سایر اقلام در هر نقطه از شهر ضمن جمع آوری به مراجع قضایی جهت اقدامات قانونی ارجاع خواهد شد.
وی با اشاره به مدیریت کردن پارکینگ شهرداری گفت: تردد مردم در این مسیر که مرکز اصلی شهر است، باید از وجود دستفروشان و میوه فروشان سیار پاکسازی شود و در ابتدا با برگزاری جلسه مشترک با این قشر، اخطار و نصب بنر آنان را توجیه و در صورت عدم رعایت قانون با آنان برخورد جدی شود.
بسطامی با بیان اینکه برخورد با این افراد نباید باعث ایجاد تنش و درگیری شود، افزود: جابجا کردن و ساماندهی این افراد کاری بسیار دشوار و گسترده است و باید همه دستگاه های متولی با همپوشانی و همگرایی در این زمینه وارد کار شوند و ضمن حفظ شان این افراد با آنان برخورد قانونی شود.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.