مرتضی دارایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این واحدها شامل کارخانه ذخیره سازی گندم سهندیس با سرمایه گذاری 21 میلیارد و 600 میلیون ریال و اشتغال 16 نفر، طرح متوقف شده آرد ستاره غرب ایوان با سرمایه گذاری 35 میلیارد ریال و اشتغال 6 نفر و واحد پالایش روغن موتور کیمیا با سرمایه گذاری 10 میلیارد و 942 میلیون ریال و اشتغال 15 نفر است.
وی با بیان اینکه شهرک صنعتی ایوان بدلیل موقعیت جغرافیایی تقاضای بیشتری برای سرمایه گذاری دارد، تاکید کرد: امسال در حوزه نرم افزاری و توجه به صنایع کوچک حمایت های ویژه ای از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی ایوان صورت گرفت که شامل تخصیص تسهیلات با بهره پایین به واحدهای صنعتی فعال است.
دارایی یادآور شد: با توجه به مشوق های ارائه شده در شهرک صنعتی ایوان و تسهیلاتی که در سال اقتصاد مقاومتی برای راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی تامین و پرداخت می شود، فرصت برای سرمایه گذاری در این بخش مناسب و این شهرک آمادگی پذیرش سرمایه گذاری به صورت نقد و اقساط بلند مدت را دارد.
وی تاکید کرد: اکثر سرمایه گذاران شهرک صنعتی ایوان غیر بومی هستند و با توجه به اهمیت این موضوع نیازمند توجه بیشتر فرمانداری این شهرستان در بحث تخصیص از محل اعتبارات عمرانی با توجه به ضرورت ایجاد اشتغال است.
دارایی اضافه کرد: بیشترین صنایع تولیدی در شهرک صنعتی ایوان در بخش های شیمیایی، فلزی و غذایی هستند و در آینده نزدیک ایوان به قطب اشتغال در استان تبدیل می شود.
553 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری حدود 265 هزار میلیون ریال و ظرفیت اشتغال 9 هزار و 171 نفر در استان ایلام وجود دارد که 183 واحد معادل 33 درصد از آنها اکنون نیمه فعال و تعطیل است.
خبرنگار: لیلی خاکی**انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.