به گزارش ایرنا، سید محمدتراب میری روز چهارشنبه در نشست خبری با رسانه های جمعی استان ایلام اظهار کرد: دولت سه هزار و 120 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه پایدار و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی استان ایلام اختصاص داد که از این مبلغ یک هزار و 80 میلیارد ریال در مرحله نخست تخصیص یافته که از این اعتبار 580 میلیارد ریال وارد استان شده که سهم زیربخش های کشاورزی 250 میلیارد ریال است.
وی افزود: نبود سرمایه گذار در زیربخش های کشاورزی یکی از مهمترین کمبودهای استان در تکمیل زنجیره تولید و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی است و با توجه به ریسک پذیر بودن فعالیت های کشاورزی و عوامل متعدد دیگر بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی با وجود مشوق های مختلف انگیزه لازم برای سرمایه گذاری در استان را ندارند.
میری با بیان اینکه استان ایلام در زمینه کشاورزی ظرفیت های زیادی دارد، یادآور شد: در صورت ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به زیربخش های کشاورزی و تکمیل زنجیره تولید برخی محصولات مرغ و دانه های روغنی می توان شاهد رشد و شکوفایی حوزه کشاورزی استان با توجه به تنوع تولید و اراضی مرغوب در این منطقه بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام اظهار کرد: یکی از مهمترین نیازهای استان در زمینه کشاورزی نبود صنایع تکمیلی و تبدیلی و جانبی و زنجیره تولید در استان است که نیازمند ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به ایجاد اینگونه صنایع پایین دستی و تکمیلی است.
وی گفت: البته در 6 پروژه از زیربخش ها همچون تولید محصولات گلخانه ای و احداث چند واحد گلخانه ای و نیز توسعه شیلات و آبزیان به ویژه طرح ماهی در قفس، توسعه باغ های زیتون و پرورش جوجه یک روزه برخی سرمایه گذاران ورود کرده اند و تعدادی از این طرح ها در دست اجرا است.
میری از اجرای طرح بزرگ توسعه شیلات و آبزیان در استان اشاره کرد و یادآور شد: در حوزه سد سیمره طرح پرورش آبزیان با ظرفیت 2 هزارتن ماهی در دست اقدام است که با تکمیل این طرح صنعت آبزی پروری در استان توسعه چشمگیری پیدا می کند.
این نشست با حضور معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی و برخی از مدیران کل دستگاه های اجرایی زیرمجموعه سازمان و تعدادی از خبرنکاران رسانه های جمعی برگزار شد و مسئولان حاضر در نشست پاسخگوی سئوالات خبرنگاران شدند.
خبرنکار: زهرا موسوی** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.