به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی روز چهارشنبه در نشست شورای زکات استان افزود: طی سال های اخیر فعالیت های برجسته ای در این حوزه انجام و هر ساله نیز افزایش می یابد.
وی ادامه داد: بر اساس اعتمادی که مردم به کمیته امداد دارند، روال پرداخت زکات در استان سرعت بیشتری گرفته و با وجود اینکه زکات نسبت به سال های گذشته افزایش قابل توجهی داشته ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب همچنان فاصله وجود دارد.
وی اظهار کرد: باید با فرهنگ سازی مناسب فریضه الهی زکات در استان بیش از پیش رونق گیرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ایلام نیز در این نشست گفت: امسال در مجموع تاکنون 16 میلیارد و 160 میلیون ریال زکات جمع آوری شده در حالیکه هدفگذاری این نهاد برای جمع آوری زکات 15 میلیارد ریال بوده است.
ضیا رضایی افزود: زکات جمع آوری شده نسبت به مدت مشابه پارسال 60 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: از مجموع زکات جمع اوری شده حدود سه میلیارد زکات غلات، بیش از هشت میلیارد زکات فطریه و زکات نقد نیز سه میلیارد و 577 میلیون ریال بوده است.
به گفته رضایی، زکات جمع آوری شده در زمینه های 56 مورد خدمات درمانی، 20 مورد خرید جهیزیه، 25 مورد احداث و بهسازی مسکن، 73 مورد کمک به هزینه تحصیلی، سه مورد آزادی زندانیان بدهکار، تامین معیشت و کمک های موردی و 14 طرح عمرانی شامل هشت مسجد، چهار حسینیه، یک حوزه علمیه و یک مورد حصار کشی آرامستان هزینه شده است.
معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام نیز در این نشست بر برگزاری همایشی با حضور دهیاران و بخشداران استان برای ترویج هرجه بیشتر فرهنگ زکات در این استان تاکید کرد.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.