به گزارش ایرنا، پرستاران این فرشتگان سفید پوش با عشق و مهربانی در ساعات کاری خود شب تا صبح را بر بالین بیماران می گذرانند، با اینکه خواب در چشمانشان می ماند اما برای کاهش درد بیماران و سرکشی و دادن به موقع داروها به بیماران مدام به این اتاق و آن اتاق سرک می کشند تا ناله ی بیماران را به جان بخرند.
از همان ابتدایی ترین لحظه ورود یک فرد بیمار به بیمارستان سعی می کنند تا به هر طریق ممکن دردی بر دوایشان باشند، حس همدلی و کمک به همنوع که با وجود سختی‌ ها و مشکلات سر راه این رشته همچنان آنها را ماندگار می کند که در گاه فوت یک بیمار همدرد بازماندگانش می شود و تسلی خاطری برای کاهش اندوهش.
دیدن این فرشتگان سفید پوش هر لحظه نور امید در چشمانت می تاباند و ناخودآگاه هر شنونده ای را به یاد آرامش می اندازد که می توان با اعتماد و اطمینان در لحظات سختی، ناراحتی و ناتوانی از دلسوزی انسان دوستانه اشان بهره مند شود و تا سیر مراحل درمان تنهایی را با وجود این مهربانان با گذشت حس نکنی.
چه بسیار افرادی که به دلیل حوادثی یا سوانحی به دور از دوستان و آشنایان خویش گرفتار بیماری و حادثه می شوند و تنها و غریب در کنج بیمارستانی در حال مداوا که با وجود این پرستان با گذشت و فداکار جز درد جسم چیز دیگری حس نمی کنند و آن وقت این پرستاران و مددکاران بیمارستانی هستند که در همه موقع یاری گر بیماران تنها می شوند.
گاهی خبر به دنیا آمدن فرزندی، زندگی را در وجودشان متولد می کند و گاهی خبر از دنیا رفتن عزیزی درد را بر قلب های نازنینشان حاکم، با همه ی رویدادها مواجه اند اما همچنان به کارشان عشق می ورزند.
پرستاران، انسان های بی ادعایی که به معنای واقعی کلمه، خالصانه کار می کنند و تمام تلاش خود را معطوف می سازند تا بیماران، دوران نقاهت خود را به آرامی سپری کنند.
بدون تردید جامعه پرستاری، با مشکلات فراوان معیشتی، استخدامی و آموزشی دست و پنجه نرم می کند. توجه مردم و مسئولان به این مسائل، پرستاران را از نظر روحی، تقویت می کند تا بهتر بتوانند به شغل مقدس خود بپردازند.
بر اساس آمار منابع رسمی بیش از 1600 پرستار مرد و زن در دانشگاه علوم پزشکی ایلام مشغول به خدمت هستند که از این تعداد 978 نفر در مراکز درمانی، 250 نفر در فوریت های پزشکی و 372 نفر نیز در شبکه های بهداشتی درمانی انجام وظیفه می‌کنند.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.