علی محمودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تخلفات شامل مبادرت به شکار 14 قطعه کبک معمولی، هشت قطعه کبوتر جنگلی و 2 سر تشی و زنده گیری 6 قطعه سهره طلایی بوده اند.
وی افزود: از شکارچیان متخلف 14 قبضه اسلحه ساچمه زنی مجوزدار، سه قبضه اسلحه ساچمه زنی غیر مجاز، مقادیری فشنگ و 6 رشته تور زنده گیری پرندگان نیز کشف و ضبط شده است.
محمودی یادآور شد: همچنین روز گذشته گزارشی از همیاران محیط زیست مبنی بر نگهداری مقداری گوشت قوچ وحشی شکار شده، لاشه 2 قطعه چنگر و سه قطعه کبوتر جنگلی در منزل یکی از اهالی شهر ایوان داده شد که بلافاصله ضمن هماهنگی با دادستان شهرستان و اخذ مجوز ورود به منزل، مامورین این اداره ضمن بازرسی منزل متهم این مقادیر از شکار کشف و ضبط شد.
وی افزود: این شکارچی و متخلف زیست محیطی بدلیل نگهداری این مقادیر شکار غیر مجاز ملزم به پرداخت 123 میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست شده است.
وی با بیان اینکه پرونده این تخلفات در دادگستری شهرستان ایوان در دست پیگیری است، گفت: تاکنون بیش از 145 میلیون ریال در این مدت هزینه ضرر و زیان شکار غیر مجاز در این شهرستان به حساب سازمان محیط زیست واریز شده است.
محمودی اضافه کرد: بیشترین شکاری که در این منطقه صورت می گیرد شامل کبک، تیهو، کبوتر جنگلی و زنده گیری سهره طلایی است.
وی تاکید کرد: بهره برداری بی رویه از سفره های آب زیرزمینی و تخریب زیستگاه های طبیعی، وجود اسلحه های ساچمه زنی و شکاری فراوان در دست مردم و زنده گیری پرندگان از مشکلات زیست محیطی این منطقه است.
محمودی تاکید کرد: از مردم بخصوص همیاران و دوستداران محیط زیست خواهشمندیم در راستای حفظ محیط زیست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را به سامانه 1540 اطلاع کنند.
به گزارش ایرنا، منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ با وسعت 33 هزار هکتار در شمال و شمال غربی شهر ایلام، جنوب شهر سرابله و شرق ایوان واقع شده است که توسط محیط بانان ایلام، ایوان و چرداول حفاظت می شود.
منطقه حفاظت شده مانشت نیز به وسعت 13 هزار هکتار در حوزه استحفاظی شهرستان ایوان در 35 کیلومتری شمال ایلام قرار دارد.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.