مراد جلیلیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات ساخت این کتابخانه در زمینی به گستره سه هزار و 750 مترمربع سال 80 آغاز شد که روند ساخت آن در دولت تدبیر و امید شتاب گرفت.
وی ادامه داد: برای ساخت این مجموعه فرهنگی 50 میلیارد ریال اعتبار و علاوه بر این 15 میلیارد ریال نیز برای تجهیز شامل تامین کتاب، قفسه، سیستم سرمایشی و گرمایشی و غیره هزینه شده است.
مدیر کل کتابخانه های عمومی ایلام، اظهار کرد: تاکنون این کتابخانه به 30 هزار جلد کتاب تجهیز و خدمات دهی آن از دهه فجر امسال همزمان با سی و نهمین فجر انقلاب اسلامی آغاز خواهد شد.
به گفته جلیلیان این مرکز فرهنگی مجهز به سالن آمفی تئاتر، سالن مطالعه، پارکینگ بوده و در 2 طبقه ساخته شده است.
وی گفت: بتازگی سه میلیارد ریال برای تجهیز بخش کتابخانه ویژه نابینایان این مجموعه فرهنگی هزینه شده و این اعتبار بر اساس تفاهم نامه با انجمن نابینایان کشور برای خریداری تجهیزات مورد نیاز، منابع و امکانات رفاهی این کتابخانه به منظور استفاده افراد روشندل هزینه شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام همچنین از ایجاد مرکز مبادله کتاب در کتابخانه مرکزی ایلام خبر داد و گفت: در این مرکز نیز تمامی کتاب های مورد نیاز استان تامین و در اختیار مراکز مختلف قرار خواهد گرفت.
جلیلیان ادامه داد: کتابخانه مرکزی ایلام دهه فجر امسال افتتاح و آماده پذیرش مردم خواهد بود، وی همچنین از کلنگ زنی 2 باب کتابخانه روستایی در هلیلان و دره شهر و همچنین افتتاح کتابخانه آیت الله حیدری ایلامی در دهه فجر امسال خبر داد.
وی با اشاره به فعالیت 40 کتابخانه عمومی در ایلام اظهار کرد: ساخت 47 کتابخانه عمومی دیگر در مناطق مختلف شهری و روستایی این مورد نیاز است.
وی تعداد اعضا کتابخانه های عمومی استان 600 هزار نفری ایلام را 26 هزار نفر عنوان کرد و گفت: در 2 سال گذشته بیش از 100 هزار جلد کتاب از طریق این نهاد به دهیاری ها، مدارس و ارگان های مختلف استان اهدا شده است.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.