به گزارش ایرنا، ایرج حریرچی روز یکشنبه در آئین معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار کرد: با توجه به نتایج مثبت طرح تحول سلامت و محافظت مالی قابل توجه از مردم، مجلس شورای اسلامی باید منابع مالی این طرح را از بودجه های عمومی به بودجه پایدار تبدیل کند.
وی تاکید کرد: یکی دیگر از خواسته های وزارت بهداشت، افزایش عوارض کالاهای آسیب رسان از جمله سیگار، غذاهای پرچرب و مواد غذایی بسیار شور و بسیار شیرین و اختصاص درآمد حاصل از آن به کاهش بیماری ها و اجرای طرح تحول سلامت است.

** ابزار قانونی لازم برای برخورد با مراکزی در این استان که با بیمه ها قطع همکاری کرده اند، وجود دارد

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه، شهر ایلام جزو معدود مناطقی در کشور است که مراکز ارائه خدمات درمانی و تشخیصی با بیمه ها قطع همکاری کرده اند، گفت: ابزار قانونی لازم برای برخورد با این مراکز وجود دارد.
حریرچی افزود: خدمات رسانی به طور طبیعی منافعی را ایجاد می کند اما اینکه در شرایط سخت کشور عده ای فقط به منافع خود فکر کنند و در خدمات رسانی دچار کاستی باشند به هیچوجه قابل قبول نیست.
وی تاکید کرد: هزینه ویزیت و سایر خدمات درمانی حتی در حد یک میلیون ریال برای بیشتر مردم این استان قابل تامین نیست و راه حل آن تقویت بخش دولتی و بیمه هاست که به صورت جد پیگیری می شود.

** مسئولیت سلامت حدود 600 هزار ایلامی و نه تنها مراجعان بر عهده مجموعه دانشگاه علوم پزشکی است

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سلامت جمعیت حدود 600 هزار نفری استان ایلام و نه فقط مراجعان به مراکز بهداشتی درمانی بر عهده مجموعه دانشگاه علوم پزشکی است.
حریرچی افزود: حتی اگر کسی بیمار است و خود اطلاع ندارد که باید به پزشک مراجعه کند وظیفه ما این است که او را آگاه کرده و دسترسی همگان به خدمات بهداشتی درمانی را فراهم کنیم.
وی یادآور شد: مسئولان و روسای دانشگاه های علوم پزشکی اداره کننده و دستور دهنده نیستند و تنها نقش راهبری را دارند و باید نیروهای موجود را به تحرک وا دارند ضمن اینکه خود باید از بقیه بیشتر کار کنند.

** 6 هدف اصلی در دولت دوازدهم در حوزه نظام سلامت در دستور کار قرار دارد

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 6 هدف در دولت دوازدهم در دستور کار قرار دارد که نخستین آن تداوم، ارتقا و نهادینه سازی طرح تحول سلامت در چارچوب برنامه ششم توسعه است.
حریرچی یاداور شد: استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده، تحول و نوآوری در آموزش، تامین منابع مالی پایدار، کنترل هزینه ها و متناسب سازی درآمدها از دیگر برنامه های حوزه سلامت در این دولت است.
وی تاکید کرد: هدف اصلی و نهایی نظام سلامت کشور در تمامی رده ها، ارتقا سلامت مردم است.
به گزارش ایرنا، در این آئین دکتر کریم همتی به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام معرفی و از خدمات دکتر علی دل پیشه رئیس سابق این دانشگاه تجلیل شد.
دانشگاه علوم پزشکی ایلام پنج دانشکده، 2 هزار و 800 دانشجو، یک هزار و 500 عضو هیات علمی، 9 بیمارستان فعال، 738 تخت بیمارستانی، 10 شبکه بهداشت و درمان، 63 مرکز بهداشت جامع روستایی و شهری و 204 خانه بهداشت است و از جمعیت 580 هزار نفری استان ایلام بیش از 300 هزار نفر تحت پوشش طرح پزشک خانواده هستند.
خبرنگار: معصومه امیدی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
6032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.