به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: پیش از تشکیل دولت دوازدهم طی چهار سال گذشته تنها 20 جلسه این ستاد در استان برگزار شده بود ولی تنها در طول حدود سه ماه گذشته 15 جلسه با حضور اعضا برگزار و مصمم هستیم این جلسات حداقل هفته ای یکبار تشکیل شود.
وی افزود: یکی از دلایلی که برای برگزار نشدن مستمر این جلسات در سابق عنوان می شد، این بود که موضوع خاصی را که قابلیت مطرح شدن داشت، پیدا نمی کردند، در حالیکه طی این مدت و با بررسی وضعیت استان بویژه از نظر واحدهای تولیدی و صنعتی معضلات متعددی مشاهده شد که قابلیت طرح در این جلسات را دارند.
استاندار ایلام نشست های ستاد اقتصاد مقاومتی ، رفع موانع تولید و سرمایه گذاری را از ارکان تحرک بخشی به اشتغال استان برشمرد و بر لزوم برگزار شدن آنها بطور جداگانه و مستمر تاکید کرد و یادآور شد: جلسات تسهیل سرمایه گذاری نیز به محض مشخص شدن اعتبارات توسعه روستایی بطور منظم برگزار خواهد شد.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: همه مدیران دستگاه های اجرایی باید با رصد دقیق مشکلات حوزه کاری خود آنرا به کارگروه های مربوطه گزارش دهند تا برای رفع آنها تصمیم گیری شود، باید به سمتی حرکت کنیم که ظرف یکسال آینده بتوانیم آثار تحول در حوزه اقتصادی استان را مشاهده کنیم.
وی اضافه کرد: کارگروهی نیز برای نظارت بر اجرای مصوبات با حضور بازرسی استانداری ، معاونت اقتصادی و دبیرخانه تشکیل و بطور دقیق روند اجرای آنها را گزارش دهد تا همگان در جریان اثربخشی مصوبات باشند.
استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود ایوب درویشی معاون جدید امور اقتصادی استانداری ایلام را فردی با تجربه و دارای سوابق روشن مدیریتی عنوان کرد که در حوزه های مختلف منشا اثر بوده و ابراز امیدواری کرد در دوره جدید با همراهی و همدلی سایر مدیران در بخش اقتصادی استان منشا اثر باشد.
معاون جدید امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در این جلسه گفت: تمامی برنامه ریزی های اقتصادی در استان باید با نگاه بلند مدت و با اولویت طرح آمایش سرزمین انجام شود.
ایوب درویشی افزود: باید با دور کردن حاشیه ها اصل را بر انجام کار و رفع گرفتاری های مردم قرار دهیم تا بتوانیم در دوران کوتاه مسئولیت منشا اثر در کشور و استان باشیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام نیز در این جلسه ضمن تشریح مصوبات جلسه گذشته گفت: یکی از برنامه های دولت در سال 95 استفاده واحدهای تولیدی از گاز بجای سوخت مایع است.
رحمت الله قیصوری افزود: بر اساس این مصوبه واحدهایی که طی سه سال گذشته بطور مستمر از سوخت مایع استفاده کرده اند ، می توانند از تسهیلات مورد نظر به منظور تبدیل سوخت مصرفی آنها به گاز بهره مند شوند.
وی یادآور شد: 215 واحد در بخش های صنعت و کشاورزی در استان شناسایی شده و تاکنون 40 واحد نیز از معافیت 240 میلیون تومانی این حوزه برخوردار شده اند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تاکید کرد: در تلاش هستیم بخش گردشگری استان را نیز که می تواند از تسهیلات این بخش برخوردار شود، در دایره شمول این مصوبه قرار دهیم.
خبرنگار و منتشر کننده: حسن کهزادیان
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.