به گزارش ایرنا، فهد کمالوندی روز سه شنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان دهلران با اشاره به آمار 11 هزار نفری معتادان استان گفت: بیش از هفت هزار نفر از این افراد به مراکز ترک اعتیاد استان مراجعه کرده اند.
وی با اشاره به تلاش برای بهره مندی سایر افراد از این مراکز افزود: وظیفه اصلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت بر سه حوزه مقابله، درمان و فرهنگی پیشگیری است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام تاکید کرد: تفاهم نامه های متعددی در حوزه فرهنگی و پیشگیری با دستگاه ها و وزارتخانه های مختلف بویژه بهزیستی و آموزش و پرورش و در حوزه درمان با دانشگاه علوم پزشکی منعقد شده است.
کمالوندی تاکید کرد: میانگین کشفیات انواع مواد مخدر در استان ایلام 246 کیلوگرم در سال است ولی امسال آمار کشفیات در 9 ماهه 570 کیلوگرم انواع مخدرهای سنتی و صنعتی بوده که عمده آن نیز تریاک است.
وی با اشاره به افزایش 196 درصدی آمار کشفیات 9 ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته گفت: علت افزایش کشفیات این است که ایلام را بعنوان یک استان واسط انتخاب می کنند و در حد 200 کیلوگرم را از استان عبور می دهند.
معاون سیاسی ، اجتماعی فرماندار دهلران نیز گفت: تامین سلامت افراد جامعه بسترساز توسعه است و همه باید در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر با احساس مسئولیت همت کنند.
علی مجلسی با اشاره به فعالیت پنج مرکز درمان آسیب های ام ام تی در دهلران افزود: این مراکز در راستای درمان اعتیاد از طریق دارو فعالیت می کنند.
وی یادآور شد: از مجموعه 24 مصوبه جلسات این شورا در شهرستان 20 مصوبه اجرایی شده است و اعضا باید در جهت عملیاتی کردن مصوبات برای تاثیر گذاری نشست ها به دقت عمل کنند.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7175/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.