به گزارش ایرنا، محمدباقر مرادی روز دوشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب دهلران گفت: این چاه ها در راستای جلوگیری از بهره برداری غیرمجاز از منابع آبی و خسارت به سفره های زیر زمینی مسدود شده اند.
وی افزود: برای متخلفان و برداشت کنندگان غیرمجاز اخطاریه و احضاریه صادر می شود تا روند برداشت های غیرمجاز مهار شود.
فرماندار دهلران نیز گفت: فرهنگ سازی و مدیریت منابع آب نقش مهمی در حفاظت از سفره های زیر زمینی دارد.
سید حسینعلی موسوی با اشاره به خشکسالی های اخیر بر ضرورت مدیریت منابع آب تاکید کرد و افزود: محدودیت منابع آبی و از طرفی توزیع نامناسب بارندگی ها ایجاب می کند تا از منابع آب های سطحی و زیرزمینی به درستی استفاده شود.
وی بر ضرورت همکاری و هماهنگی دستگاه‌های عضو شورا در خصوص حفاظت از منابع آب تاکید کرد و افزود: برنامه ‌ریزی لازم در این خصوص به جد در دستور کار اعضا برای جلوگیری از مشکلات بیشتر در آینده مد نظر باشد.
در شهرستان مرزی دهلران 730 حلقه چاه کشاورزی و صنعتی وجود دارد که استفاده از روش‌های نوین آبیاری و تحت فشار، اصلاح الگوی کشت و کاشت ارقام اصلاح شده ، تغییر تعرفه یا قطع برق مشترکان دارای اضافه‌ برداشت از منابع آب، جلوگیری از کشت محصولات با مصرف آب بالا، تسریع در صدور احکام قضایی مربوط به متخلفان از منابع آب سطحی و زیرزمینی و برنامه‌ریزی برای انسداد چاه‌های غیرمجاز نقش مهمی در مدیریت منابع آب دارند که در این جلسه بر آنها تاکید شد.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7175/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.