به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس این استان با محوریت احداث باغ موزه دفاع مقدس اظهار کرد: جنگ تحمیلی زمانی رخ داد که ارتش و سپاه منظم و منسجمی نداشتیم، مردم غرق در شادی و پیروزی انقلاب بودند و آمادگی برای مقابله با جنگ وجود نداشت.
وی افزود: قصد دشمنان از حمله به ایران ساقط کردن نظام و تبدیل کشورمان به ایرانستان و تجزیه کشور بود، چرا که در آن زمان شرایط آماده بود تا دشمنان بتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند.
استاندار ایلام تاکید کرد: ایران اسلامی را خداوند متعال، شهدا و رزمندگان بیمه کرده اند، اگر عنایات خداوند و تدابیر امام راحل (ع) نبود کسی فکر نمی کرد در مقابل رژیم بعثی و 50 کشور عربی و اروپایی که از صدام حمایت می کردند، بتوانیم کشور را حفظ کنیم.
سلیمانی دشتکی بر ضرورت معرفی و انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل های آینده تاکید کرد و یادآور شد: حفظ و حراست از آثار و دستاوردهای دفاع مقدس برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و آیندگان و بیمه کردن این قشر در برابر توطئه های دشمنان امری مهم و ضروری است.
وی گفت: باید به صورت بهینه این ارزش ها به جوانان و نسل های آینده انتقال داده شود چرا که اگر نتوانیم این مهم را انجام دهیم این آثار به فراموشی سپرده خواهند شد.
وی با اشاره به عملیات ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان در یکی از بوستان های ارغوان و بلوط شهر ایلام تاکید کرد و افزود: کمیته ای برای انجام کار کارشناسی در خصوص واگذاری زمین برای احداث این مکان توسط دستگاه های اجرایی ذیربط چون منابع طبیعی، راه و شهرسازی و شهرداری با حضور معاونت عمرانی استانداری تشکیل و ظرف مدت 2 هفته تعیین و تکیف شود.
وی گفت: آثار دوران دفاع مقدس را می توان در موزه گذاشت تا آیندگانی که از نظر زمانی فضاهای جنگ را درک نکرده اند، از این آثار استفاده و با آنها آشنا شوند.
ایلام به عنوان یکی از استان هایی که به صورت مستقیم در جنگ تحمیلی درگیر بود، در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.