مرتضی دارایی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قرارداد این تعداد واحد صنعتی در سطح 15 هکتار از اراضی نواحی و شهرک های صنعتی استان ایلام صادر شده است.
وی از صدور سند تفکیک حدود 192 هکتار از اراضی نواحی و شهرک های صنعتی این استان در سال جاری خبر داد و افزود: در راستای فراهم کردن زیرساخت های تولید و حمایت از سرمایه گذاری در استان و سند تفکیکی 370 هکتار از اراضی شهرک ها و نواحی صنعتی این استان طی چهار سال اخیر صادر شده است.
به گفته دارایی اسناد تفکیکی صادر شده در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان در مقایسه با سال 93 رشد 300 درصدی داشته است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام با اشاره به اهمیت صدور اسناد تفکیکی برای شتاب بخشی و تسهیل فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی بهره ‌بردار که مشکلات بانکی در خصوص اخذ تسهیلات و وثیقه قرار دادن سند مالکیت دارند، یادآور شد: طبق برنامه ‌ریزی انجام ‌شده در سال جاری نیز با همکاری اداره کل ثبت اسناد استان، به دنبال اخذ سند تفکیکی بخش دیگری از اراضی شهرک ها و نواحی صنعتی استان هستیم.
وی گفت: وجود معارضین متعدد ، خلاهای قانونی و اقامه دعوا در مراجع قضایی و اخذ نشدن اسناد مالکیت تفکیکی مشکلات بسیاری برای سرمایه گذاران و واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی بوجود می آورد و در صورت اخذ نکردن اسناد تفکیکی زمینه از بین رفتن فرصت سرمایه گذار و نبود امنیت واحدهای تولیدی استان را فراهم می آورد.
دارایی اخذ اسناد تفکیکی را یکی از خواسته ها و مطالبات مدیران واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان دانست و افزود: این مهم می تواند گره گشای مشکلات بانکی واحدهای صنعتی در خصوص اخذ تسهیلات و ترهین محل اجرای طرح و وثیقه قرار دادن سند مالکیت واحدهای تولیدی باشد.
به گزارش ایرنا، 14 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد که از این تعداد، 11 شهرک تاکنون به بهره برداری رسیده است.
553 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری حدود 265 هزار میلیون ریال و ظرفیت اشتغال 9 هزار و 171 نفر در استان ایلام وجود دارد که 183 واحد معادل 33 درصد از آنها اکنون نیمه فعال و تعطیل است.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.