به گزارش ایرنا، سرهنگ جمال شاکرمی روز سه شنبه در یادواره عملیات آزادسازی میمک در مسجد جامع شهر ایلام اظهار کرد: ملت ایران همواره توطئه ها دشمنان را با اتحاد، همبستگی و همدلی خود و با حمایت از ولایت فقیه نقش بر آب کرده اند.
وی افزود: آمریکا، اسرائیل و دست نشاندگان آنها باید از خروش مردم انقلابی ایران اسلامی و یکپارچگی امت درس گرفته و بدانند که این ملت با این پیشینه درخشان همه دسایس آنها را در نطفه خنثی می سازد.
شاکرمی یادآور شد: شهدای دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برای دفاع از کشور و دین مبین اسلام از خود جانفشانی و ایثار نشان دادند و با گذشتن از جان‌ عزیز حماسه و غرور خلق کردند و امروز اقتدار نظام اسلامی به برکت خون شهداست.
وی گفت: امروز در مقابل آمریکا، انگلیس و رژیم غاصب اسرائیل و نظام سلطه و کشورهای مرتجع عرب منطقه که برای ضربه زدن به اتحاد و انسجام مردمی ایران اسلامی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند، باید با گرامیداشت حوادث مهم و تاریخ سازی چون فتح میمک و معرفی آن به نسل های بعد از جنگ به مقابله فرهنگی با دشمنان پرداخت.
وی با اشاره به سالروز فتح میمک و گرامیداشت این روز گفت: عملیات میمک با حضور مردم و عشایر قهرمان آگاه، بصیر و همیشه در صحنه استان به یک حماسه بزرگ در آغاز دوران دفاع مقدس تبدیل شد.
شاکرمی با بیان اینکه ارتش مقتدر جمهوری اسلامی و عشایر استان ایلام نقش مهمی در پیروزی در عملیات میمک ایفا کردند، یادآور شد: امروز نیز مردم ایران اسلامی و به‌ویژه استان قهرمان‌پرور ایلام برای دست یافتن به قله‌های پیشرفت، توسعه و معنویت، در همه صحنه‌های انقلاب حضور گسترده دارند.
جانشین فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، گفت: نقش ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و به ویژه حضور تاثیرگذار عشایر قهرمان ایلام بخصوص ایل خزل در عملیات میمک که اولین عملیات آفندی جنگ بود، بر کسی پوشیده نیست، ایلات و عشایر استان در یک حرکت شجاعانه در مقابل رژیم بعث ایستادند و نقش قابل‌ توجهی در میمک داشتند.
وی یادآور شد: دشمنان نقش مردم و عشایر را در کنار ارتش و سپاه در شب‌های سرد میمک و قلاویزان دیده‌اند و با ورود نیروهای مردمی به جنگ، سرنوشت نبرد تغییر کرد و دشمنان در برابر این عظمت و حضور مردم شکست خوردند.
مسئول هماهنگی ارتش و عشایر در عملیات میمک نیز با بیان خاطراتی از حماسه میمک و چگونگی فتح آن گفت: مردم استان ایلام نقشی بی بدیل، ارزنده و تاثیرگذار در طول هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند.
علی کرم محمدیان افزود: اکنون و در سال های پس از جنگ این استان درگیر نبرد دیگری از نوع بیکاری و محرومیت است که باعث رونق نداشتن تولید و اشتغال در این منطقه شده است.
وی اظهار کرد: مسئولان کشور باید برای محرومیت زدایی و اشتغال جوانان این سرزمین چاره جویی کرده و زمینه توسعه و عمران این استان را فراهم سازند.
محمدیان تاکید کرد: بدون شک اگر در سطح کلان کشوری مسائلی چون فساد مالی و تبعیض و حقوق های کلان کنترل شود، زمینه اشتغال و تولید برای مناطق محرومی چون ایلام فراهم می شود.
عملیات مهم و استراتژیک بازپس‌گیری میمک، اولین عملیات نظامی در تاریخ جنگ هشت ساله تحمیلی محسوب می‌شود که با فداکاری‌ها و رشادت‌های مردمی ایل خزل و ارتش جمهوری اسلامی ایران در روز ۱۹ دی ماه ۵۹ به اولین پیروزی رزمندگان اسلام منجر شد و حدود 200 کیلومتر از خاک سرزمینی ایران اسلامی از تصرف دشمن بعثی خارج شد.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.