محمدعلی قاسمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: استاندار ایلام در نشست با انجمن های فرهنگی ، هنری و رسانه ای دستور تخصیص37میلیارد ریال اعتبار برای شروع ساخت این مرکز در سال جاری به صورت ویژه صادر کرد .
وی با ذکر تاکید استاندار مبنی بر تخصیص یافتن 100 درصدی این اعتبار در کوتاهترین زمان ممکن ادامه داد: همچنین قرار شد سال آینده نیز اعتبار ویژه دیگری برای ادامه عملیات ساخت و تکمیل این مرکز اختصاص یابد به نحوی که تا سال 98 برج هنر اسلامی ایلام تکمیل ، افتتاح و مهیای استفاده عموم شود
رییس حوزه هنری استان ایلام یاد اوری کرد: ساخت این مجموعه چند منظوره با همکاری استاندار، امام جمعه، اعضای شورای شهر، شهرداری و فرمانداری ایلام پارسال تصویب و عملیات ساخت آن آغاز که تاکنون نقشه آن طراحی و تصویب و امسال وارد فاز اجرایی می شود.
قاسمی با بیان اینکه این مجموعه در زمینی به گستره یک هزار و 557 متر مربع در پنج طبقه در جنب پارک ملت خیابان ربابه کمالی شهر ایلام احداث می شود، یادآور شد: به منظور دسترسی آسان عموم مردم به خدمات این مرکز، مکان مورد نظر برای ساخت در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: در طرح این مرکز فرهنگی سالن سینما، نگارخانه برای برپایی نمایشگاه ها، سالن اجرای تصنیف های دینی با موضوع دفاع مقدس، مرکز عرضه، تولید و فروش آثار هنر دینی و انقلاب اسلامی و سالن اجتماعات با ظرفیت 400 نفر برای برگزاری برنامه های فرهنگی، هنری پیش بینی شده است.
وی گفت: دولت تدبیر و امید نخستین دولتی است که این مرکز فرهنگی، هنری در استان را با تمام ویژگی ها در یک مکان مناسب احداث می کند که دستاورد مهمی در حوزه زیرساخت های فرهنگی برای این استان خواهد بود.

** طراحی ومعماری برج هنر از طبیعت و پیشینه تاریخی ایلام برگرفته شده است
براساس طرح و المان مصوب قرار است کهطرح ومعماری برج هنر اسلامی بر گرفته از طبیعت و پیشینه تاریخی این استان احداث‌شود.
براساس اعلام روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام، این برج در زمینی به مساحت ۱۲۵۰ مترمربع در ۷ طبقه ساخته خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان در این خصوص پیشتر گفت: برج هنر اسلامی استان که از نیازهای ضروری نسل جوان است با پیگیری این اداره کل و مسئولان استان و همکاری و همراهی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران که از شرکت‌های وزارت راه و شهرسازی است به مرحله اجرا درآمده است، در معماری این پروژه هنری از معماری سنتی و طرح لاله واژگون که نمادی از منطقه زاگرس نشین ایلام است و نیز زیگورات که پیشینه تاریخی چند هزار ساله تمدن ایلامی است و همچنین در جزئیات و تزئینات از صنایع‌دستی ایلام الگو گرفته خواهد شد.
کمال الدین میرجعفریان افزود: مساحت برج هنر اسلامی شهر ایلام ۸۰۰۰ مترمربع در ۸ طبقه می‌باشد که شامل نگارخانه، کارگاه تجسمی، سالن خلق آثار، بازار قرفه تولیدات فرهنگی هنری، استودیو ضبط، سالن نمایش و تمرینات، سالن کنفرانس، سالن نمایش، سالن تئاتر، سالن سینما، سالن اجتماعات، نمازخانه و ... بوده و چهار ورودی خواهد داشت.
مدیرکل راه و شهرسازی استان محل ساخت این برج عظیم هنری را میدان شهدا، خیابان شهیده ربابه کمالی جنب پارک قدیمی ملت عنوان و خاطرنشان کرد: جانمایی این برج در این محل به لحاظ قدمت محله، فضای سبز اطراف آن و از همه مهم‌تر احیاء بافت‌های فرسوده و رونق بخشی مناطق قدیمی شهر عنوان کرد.
خبرنگار: آزاده خرم * انتشار دهنده:شهریار حیدری فر
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.