علیرضا سروری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون تنها 13 دوربین نظارتی توسط نیروی انتظامی استان برای رصد مسائل انتظامی در شهر ایلام نصب شده است و هیچ دوربین هوشمندی برای رصد مسائل ترافیکی وجود ندارد.
وی اضافه کرد: نبود دوربین های هوشمند تصویری مشکلاتی را در شهر ایلام ایجاد کرده است که مهمترین آن مربوط به آمارگیری ترافیکی و دسترسی نداشتن به آمار دقیق است.
معاون شهردار ایلام یادآور شد: هم اکنون آمارگیری ترافیکی شهر ایلام به صورت دستی و با استقرار نیروهای شهرداری در تقاطع های مختلف و شمارش تعداد ورودی و خروجی خودروها انجام می شود.
سروری گفت: دوربین های هوشمند کنترل ترافیک برای ثبت تخلفات خودروها از جمله پارک دوبله، عبور از چراغ قرمز و خط عابر پیاده در شهر ایلام وجود ندارد و تعداد نیروهای اجرایی پلیس راهنمایی و رانندگی برای مقابله با این تخلفات نیز کافی نیست.
وی افزود: با توجه به ترافیک در خیابان های هسته مرکزی شهر، نبود امکان اجرای طرح زوج و فرد برای خودروها یکی دیگر از مشکلات نبود دوربین های هوشمند نظارت تصویری در شهر ایلام است.
معاون امور زیربنایی و ترافیک شهرداری ایلام با بیان اینکه نصب دوربین های هوشمند نظارت تصویری در شهر ایلام در دستور کار است، افزود: 150 میلیارد ریال برای هوشمندسازی خیابان ها و تقاطع های شهر ایلام نیاز است که در چند مقطع و بر اساس اولویت هوشمندسازی می شود و مرحله اول آن هسته مرکزی شهر است.
سروری یادآور شد: فراخوان جذب سرمایه گذار برای نصب دوربین های هوشمند نظارت تصویری و ترافیکی هسته مرکزی شهر ایلام اعلام شده است که در صورت تعدد متقاضیان مناقصه برگزار خواهد شد اما در صورتیکه تنها یک متقاضی وجود داشته باشد به صورت ترک تشریفات واگذار می شود.
وی تاکید کرد: این دوربین ها تردد شمار بوده و مجهز به ثانیه شمار هستند که بصورت اتوماتیک و بصری ترافیک و رفت و آمد خودروها را کنترل و بر اساس آن فاز چراغ راهنمایی و رانندگی را تغییر می دهند، ضمن اینکه کنترل و ثبت تخلفات نیز از این طریق براحتی امکانپذیر است.

**ناوگان حمل و نقل عمومی شهر ایلام، نوسازی و متنوع سازی می شود

معاون امور زیربنایی و ترافیک شهرداری ایلام با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر ایلام نوسازی و متنوع سازی می شود، گفت: متنوع سازی ناوگان با اولویت توانمندسازی مناطق حاشیه ای شهر انجام می شود و برای مقاطع کم عرض و باریکی که پاسخگوی شعاع پیچش اتوبوس نیست، مینی بوس و ون بکارگیری می شود.
سروری تاکید کرد: هم اکنون یک هزار و 650 تاکسی در شهر ایلام وجود دارد و برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی مشکلی وجود ندارد اما باید رسانه ها با فرهنگ سازی مردم را به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ترغیب کنند.
وی با بیان اینکه طرح جامع شهر ایلام در حال تدوین است و تا حدود شش ماه آینده نهایی می شود، یادآور شد: پس از تصویب طرح بر اساس مطالعات ترافیکی انجام شده و وضعیت نهایی کاربری اراضی و همچنین ظرفیت خیابان ها، ایستگاه های جدید حمل و نقل عمومی برای مناطق مختلف شهر از جمله مناطق حاشیه ای ایجاد خواهد شد.
به گزارش ایرنا، شهر 220 هزار نفری ایلام با مشکل تمرکز مراکز خدماتی و تجاری در مرکز شهر و همچنین ترافیک مواجه است.
خبرنگار: معصومه امیدی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
6032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.