به گزارش ایرنا، سید کمال الدین میرجعفریان روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار کرد: تمامی پروژه های حوزه راهسازی استان ایلام با اجرای طرح جامع و کامل عملیاتی شده اند، تونل کبیرکوه و چهارخطه کردن راه ایلام - مهران از پروژه های مهم راهسازی این استان در سطح ملی بوده که هم اکنون با پیشرفت فیزیکی مناسبی در حال اجرا هستند.
وی افزود: در طول چهار سال گذشته بیش از یک هزار و 370 کیلومتر انواع پروژ های راهسازی چون راه اصلی، راه فرعی و راه روستایی تکمیل و زیر بار ترافیک رفت، ضمن اینکه بیش از یک هزار و 400 کیلومتر دیگر نیز پروژه راهسازی در نقاط مختلف استان در دست اجرا است.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: در بحث زیرساخت های حوزه اربعین پنج محور عملیات اجرایی آنها یا تکمیل شده و یا در حال انجام است، مسیر کرمانشاه - حمیل - سرابله، مسیر اسلام آباد - تونل قلاجه - ایوان - ایلام، تقاطع غیرهمسطح ارغوان و عملیات اجرایی در حوزه جنوبی استان ایلام که هم اکنون در دست اجرا است.
میرجعفریان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت بافت های فرسوده در استان یادآور شد: اداره کل راه و شهرسازی ایلام به تبع سیاست های دولت تدبیر و امید و افق های وزارت راه و شهرسازی در بخش شهرسازی و مسکن برای بافت های فرسوده سیاست نوسازی، برای سکونتگاه های غیررسمی توانمندسازی و برای بافت های تاریخی احیا، بهسازی و نوسازی را در دستور کار خود دارد.
وی گفت: بیش از یک هزار و 35 هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه غیر رسمی در سطح استان ایلام وجود دارد که از این میزان 755 هکتار آن را بافت فرسوده تشکیل می دهد.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با تاکید بر این که نوسازی بافت های فرسوده یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای توسعه شهری است، اضافه کرد: هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در این استان وجود ندارد و متناسب با درخواست متقاضیان تسهیلات پرداخت می شود.
میرجعفریان همچنین با اشاره به نیاز تامین مسکن استان بخصوص شهر ایلام در سال های آتی افزود: بر اساس برآوردهای کارشناسی انجام شده توسط کارشناسان ذیربط در مجموع و در طول 6 سال آینده نزدیک به 56 هزار واحد (نرخ 1/4 دهم درصد) نیاز مسکن شهر ایلام است.
استان 20 هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای 111 کیلومتر بزرگراه، 670 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 770 کیلومتر راه روستایی است.
توپوگرافی خشن، وجود ناهمواری و پستی و بلندی فراوان در کنار کوهستانی بودن بخش عمده ای از ایلام باعث شده این استان در مقایسه با دیگر مناطق کشور حتی استان های همسایه از حیث راه از کم توسعه ترین مناطق باشد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.