کامران سلیمان پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کالاهای اساسی به میزان مصرف سه ماه مردم استان ذخیره شده و میزان گندم مورد نیاز استان نیز برای هفت ماه نیز ذخیره سازی شده است.
وی افزود: کالاهای استراتژیک نظیر برنج، شکر، روغن، گندم، نهاده های دامی و ... در انبارهای استان ذخیره شده و هیچ مشکلی از نظر تامین اقلام اساسی در استان نداریم.
مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام ادامه داد: همچنین در خصوص ذخیره سازی گوشت قرمز و گوشت مرغ نیز با توجه به تولید استان ذخیره مناسب صورت گرفته است.
سلیمان پور به خرید میوه شب عید مردم بر اساس مصوبه کمیته راهبردی استان اشاره کرد و گفت: بیش از 200 تن سیب درختی و 400 تن پرتقال خریداری شده که در انبارهای شهرهای آذربایجان غربی و مازندران اکنون ذخیره و انبار شده اند.
وی تاکید کرد: این اقدام در راستای تامین میوه شب عید مردم در ایام نوروز و تنظیم بازار صورت گرفته که به موقع این میوه ها به استان انتقال داده می شوند.
سلیمان پور گفت: میزان ذخیره سازی گندم نیز با توجه به روند برداشت گندم امسال در استان برای مدت هفت ماه تا آغاز فصل برداشت دوباره گندم نیز صورت گرفته و هیچ مشکلی در این خصوص نداریم.
وی به ذخیره سازی نهاده های دامی در انبارهای این شرکت اشاره کرد و افزود: ذرت، جو، کنجاله ، سویا و ... نیز در حد مورد نیاز دامداران استان خریداری و ذخیره شده است.
وی ابراز امیدواری کرد که با تدابیر اتخاذ شده مردم برای تامین کالاهای مورد نیاز خود نگرانی نداشته باشند و به شایعات کمبود اقلام اساسی توجه نکنند.
مجموع اراضی باغی و زراعی استان 340 هزار هکتار است که 80 هزار هکتار آن را اراضی آبی و مابقی آن را دیم تشکیل داده است که یکی از برنامه های اصلی سازمان جهاد کشاورزی برای توسعه اراضی آبی استان ایلام به شیوه های مدرن و نوین افزایش سطح این اراضی به میزان 180 هزار هکتار تا سال 97 است.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.