علی محمودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کارخانه سنگ شکن هر چند با مجوز اقدام به برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه این منطقه می کرد، اما از حریم خود تجاوز کرده و با خاک ریزی مسیر رودخانه را تغییر داد و با حکم مرجع قضایی از فعالیت اجرایی ممانعت شده است.
وی افزود: این کارخانه در بازدیدهای مستمر مشکل خاصی نداشت و فعالیت خود را در چارچوب قانون انجام می داد اما در بازدید اخیر توسط کارکنان محیط زیست مورد تخلف شناسایی و اخطار برای تجاوز به حریم رودخانه داده شد.
مدیر محیط زیست ایوان یادآور شد: اما این واحد با رعایت نکردن موارد قانونی و تجاوز به حریم رودخانه و تخریب زیست محیطی این منطقه منع فعالیت و در حال حاضر حق برداشت و فعالیت اجرایی در حریم این رودخانه را ندارد.
محمودی با بیان اینکه اخبار منتشر شده توسط فضای مجازی در خصوص مسکوت ماندن این موضوع بی اساس است، گفت: با تذکر اولیه پس از اطلاع از ادامه دادن تخلف توسط این کارخانه نماینده محیط زیست ایوان و نیروی انتظامی بلافاصله در محل حاضر شده و با حکم مرجع قضایی فعالیت این واحد منع شد.
وی تاکید کرد: حمایت از طرح های اشتغالزایی باید در کنار رعایت حقوق مردم مد نظر قرار گیرد لذا مسئولان مربوطه باید به خواسته مردم توجه نمایند تا حقی ضایع نشود.
کارخانه سنگ شکن تعاونی 30 ایوان 15 سال در جاده خران حاشیه رودخانه کنگیر فعالیت داشته است اما بدلیل ایجاد آلودگی های زیست محیطی برای ساکنان شهرستان و اخطارهای مکرر توسط محیط زیست سال 89 این کارخانه به منطقه میان از توابع بخش زرنه منتقل شد که پس از انتقال به این منطقه فعالیت خود را ادامه داد ولی به تازگی بدلیل تجاوز به حریم رودخانه و تغییر مسیر آن از ادامه فعالیت منع شده است.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.