به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالله امینی روز شنبه در اجتماع مردم شهر ارکواز به مناسبت مراسم 9 دی به نقش عنصر شناخت در بصیرت افراد بابصیرت و بی بصیرتان اشاره و اظهار کرد: مقصود از شناخت، ولی شناسی و دشمن شناسی است، چرا که ولی شناسی مقدمه ولی یاری و دشمن شناسی مقدمه دشمن ستیزی است، در اصطلاح به ولی شناسی و ولی یاری، ولایتمداری اطلاق و از دشمن شناسی و دشمن ستیزی تعبیر به استکبارستیزی می شود.
وی افزود: از ولی شناسی و ولی یاری تعبیر به تولی و از دشمن شناسی و دشمن ستیزی تعبیر به تبری می شود که هر دو آنها از فروع دین و مهمترین پایه های اسلام و انقلاب و مهمترین رکن بصیرت هستند.
امام جمعه ملکشاهی تاکید کرد: ولایتمداری یعنی انسان مومن گوش به فرمان ولی خود باشد، ولی فقیه که در زمان غیبت نائب از امام معصوم است، ناخدایی بوده که اگر بنده مومن و انقلابی به آنها اعتماد کند، به ساحل امن عاری از انحراف می رسد.
حجت الاسلام امینی به توطئه های استکبار در ابعاد مختلف پرداخت و افزود: استکبارستیزی یعنی مواضع ما در مقابل دشمن محکم و عزتمند باشد، نه منفعلانه، باید در روابط خارجی خود با دشمنان محکم باشیم چراکه خداوند متعال می فرمایند: اگر شما مسلمانان در مقابل دشمنان مواضع منفعلانه داشته باشید دشمن طمع و زیاده خواهی کرده و در سیاست هایش هیچگونه ملاحظه ای ندارد.
وی اضافه کرد: هر جا به دشمن اعتماد کردیم به آسیب های جبران ناپذیری دچار شدیم و هر کجا به خداوند متعال و نیروهای مومن و انقلابی خودمان تکیه کردیم، دشمن عقب نشینی کرده و پیشرفت داشته ایم.
امام جمعه ملکشاهی با اشاره به اعتراضاتی که در بعضی شهرها شکل گرفته گفت: دشمنان انقلاب از این تجمعات بهره سیاسی کرده و می خواهند هنجارشکنی کنند که باید برخورد شود ولی اعتراضات مردمی که در چارچوب نظام است و مطالبه حقی دارند باید شنیده و مسئولان به آن جامعه عمل بپوشانند.
حجت الاسلام امینی به مصادیق جدید فتنه پرداخت و افزود: بخش دیگری از مصادیق فتنه اینست که کسی یا گروهی ادعای ولایتمداری و انقلابی گری کنند، اما در عمل مخالف نظام ، انقلاب و ولایت باشند ، متاسفانه عده ای منافق که در سابق همه امکانات کشور در دست شان بوده امروز نقش مدعی را بازی می کنند.
وی گفت: این افراد کسانی هستند که بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری برای رسیدن به قدرت از هر حربه کثیفی استفاده می کنند، اگر تدابیر و دوراندیشی های حکیمانه مقام معظم رهبری نبود امروز کشور را از دست داده بودیم .
امام جمعه ملکشاهی یادآور شد: این فرد در انتخابات اخیر علیرغم سفارش مقام معظم رهبری برای شرکت نکردن با گستاخی تمام ثبت نام کرد، علت مخالفت مقام معظم رهبری با شرکت این فرد در انتخابات همین مساله دو قطبی کردن جامعه بود که ایشان همان موقع به این فرد فرمودند که شما اگر شرکت کنید جامعه دو قطبی می شود.
وی گفت: این مساله نشان می دهد که این فرد باز تلاش می کرده که با دو قطبی کردن جامعه هم رای بیاورد و هم فتنه ای به مراتب بزرگتر را علیه نظام شکل دهد، امروز هم این فرد همان سیاست دو قطبی کردن جامعه را دنبال می کند تا هم دوباره به قدرت برسد و هم فتنه دیگری را ایجاد کند که ان شاء الله با عنایت الهی هیچ غلطی نمی تواند انجام دهد.
خبرنگار: روح اله احمدی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7179/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.