به گزارش خبرنگار ایرنا،منصور بهادری روز پنج شنبه در همایش تخصصی درس هایی از زلزله کرمانشاه که با حضور کارشناسان سازه و مسئولان ارشد پژوهشکده زلزله در ایلام برگزار شد گفت: زمانی که اخلاق حرفه ای رعایت نمی شود سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم از دست می رود.
وی با ذکر اینکه اعتماد مردم به جامعه مهندسی مخدوش شده تاکید کرد: پیش از آنکه بنای اعتماد مردم به مهندسان به طور کامل فرو بریزد باید تلاش کرد که با اجرا و نظارت حرفه ای و اخلاقی ، محصول استاندارد و ساختمان های ایمن به مردم تحویل دهیم تا دوباره اعتماد مردم ایجاد شود.
نایب رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور همچنین گفت: بخش عظیمی از ساخت و ساز در کشور در اختیار جامعه مهندسان است اما سایر ساخت و ساز در کشور نیز استاندارد نیستند و چرخه معیوبی در این زمینه وجود دارد.
بهادری افزود: در روش ساخت و ساز در کشور دست کم 2 دوره از دنیا عقب هستیم و این روش ساخت و ساز منسوخ شده است و وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به تغییر آئین نامه های ساخت و ساز اقدام کند.
وی تاکید کرد: ساخت و ساز به روش فعلی از نظر زیست محیطی به هیچ عنوان به صرفه نیست و مستلزم مصرف آب فراوانی است که با توجه به بحران آب در کشور باید بازنگری شود.
به گزارش ایرنا، این همایش در چهار محور ساختمان های فلزی، بتنی، بنایی و حیاتی و با حضور مهدی زارع استاد زلزله شناسی و افشین کلانتری رئیس پژوهشکده بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله و همچنین اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام برگزار شد.
زلزله 21 آبان ازگله کرمانشاه به قدرت 7.3 ریشتر در عمق 21 کیلومتری زمین رخ داد و در منطقه وسیعی در کشورهای ایران، عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان، کویت، مصر و امارات احساس شد.
این زلزله 650 کشته و 10 هزار مصدوم و همچنین خسارات فراوان مالی بر جای گذاشت.
خبرنگار: معصومه امیدی** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6034/6032
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.