قدرت آزادفر روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح با توجه به ضرورت های بهداشتی و زیست محیطی برابر قوانین در سطح شهرها و روستاهای این شهرستان ارجایی شده است.
وی با بیان اینکه بسترهای اجرای این طرح آماده شده است، افزود: چهار نفر نیز جهت تهیه مرغ کشتار روز از کشتارگاه های مجاز استان و تحویل به مرغ فروشی ها به اداره صنعت و معدن و تجارت جهت اخذ مجوز معرفی شده اند.
مدیر دامپزشکی ملکشاهی تاکید کرد: عرضه مرغ زنده در معابر عمومی شهری علاوه بر مشکلات بهداشتی برای شهروندان مناظر نازیبایی را به وجود آورده بود به طوریکه وضعیت نامناسب تغذیه و بهداشت در مراکز عرضه و ذبح مرغ زنده و ریختن خونآبه در سطح معابر و بوی تعفن صحنه های منزجر کننده ای برای عابران به وجود آورده بود.
وی افزود: طی 2 ماه گذشته نیز در راستای صیانت از سلامت شهروندان با فعال سازی کشتارگاه سنتی 35 واحد قصابی عرضه گوشت قرمز شهرستان ساماندهی شدند و هم اکنون این کشتارگاه با ظرفیت روزانه 50 دام سبک فعالیت می کند.
ملکشاهی با دارا بودن 41 واحد مرغداری فعال سالانه با تولید هفت هزار تن گوشت مرغ علاوه بر مصرف شهرستان سهم قابل توجهی در بازار مصرف استان ایلام و حتی استان های همجوار دارد ، یکی از عمده مشکلات صنعت مرغداری شهرستان نبود کشتارگاه صنعتی است که طبق گفته مسئولان شهرستان ایجاد کشتارگاه صنعتی از طریق بخش خصوصی در دست اقدام و پیگیری است.
خبرنگار: روح اله احمدی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7179/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.