ایوب چراغی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این حادثه پنج منزل مسکونی بطور کامل تخریب شد و پس از آن این خانوارها زیر چادر اسکان یافتند اما در زمان کوتاهی پنج کانکس پیش ساخته توسط استانداری ایلام برای آنها مهیا و این خانوارها ساماندهی شدند.
وی یادآور شد: پس از مشخص شدن مکان احداث منازل برای خسارت دیدگان براساس دستورالعمل و قوانین مربوطه تسهیلات در اختیار این افراد قرار خواهد گرفت.
بخشدار چوار تاکید کرد: اگر هر یک از خانوارهای خسارت دیده در جای دیگری زمین داشته باشند بلافاصله با اعلام آمادگی آنها برای ساخت و ساز، تسهیلات توسط دولت پرداخت می شود.
چراغی با بیان اینکه خسارت وارد شده به این خانوارها در حال برآورد است، گفت: با توجه به خسارات وارد شده به منازل مسکونی این افراد و تلف شدن دام هایشان، پرداخت خسارت به آنها از مطالبات اصلی است که به این منظور یک تیم کارشناسی برای برآورد میزان خسارات وارد شده تشکیل و در حال پیگیری است.
وی در خصوص منازل مسکونی در معرض خطر نیز اظهار کرد: برای این منازل بر اساس تصمیم شورای فنی استان مقرر شده شهرداری چوار نسبت به احداث کانال و هدایت آب های سطحی به خارج از محدوده خطر اقدام کند که شهرداری بلافاصله با تعیین پیمانکار در حال احداث کانال با پیشرفت 50 درصد است.
بخشدار چوار افزود: برای تثبیت خاک این منطقه از طریق شورای فنی و مدیریت بحران توسط کارشناسان فنی، آزمایش های لازم برای اطلاع از وضعیت منطقه انجام شده و تصمیمات اجرایی برای کنترل محل رانش در آینده نزدیک اتخاذ خواهد شد.
وی گفت: خاک این منطقه رسی با جذب رطوبت بالا است و از طرفی این منطقه آبخیز بوده و همین موضوع کار را سخت کرده است.
چراغی تاکید کرد: با پیگیری های مستمر رفع مشکلات خانوارهای خسارت دیده و در معرض خطر در دستور کار قرار دارد و امیدواریم در کمترین زمان این مشکلات رفع شود و خانوارهای آسیب دیده در محل مناسبی اسکان یابند.
به گزارش ایرنا، بخش چوار با یک هزار و 400 کیلومتر مربع وسعت، دارای 47 روستا و 46 کیلومتر مرز مشترک با عراق است و طبق آخرین سرشماری ها 28 هزار نفر ساکن و شناور ساکن این بخش هستند.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله استان کرمانشاه به تعداد زیادی از سازه های استان ایلام آسیب وارد کرد از جمله اینکه بر اثر بروز پدیده رانش زمین در بخش چوار از توابع شهرستان ایلام پنج واحد مسکونی منطقه چگا تخریب کامل شد و 70 منزل مسکونی نیز در معرض فرورفت و ریزش قرار دارد.
خبرنگار: لیلی خاکی**انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.