به گزارش ایرنا، دولت تدبیر و امید در مدت آغاز بکار فعالیت خود توجه ویژه ای به موضوع آبرسانی روستایی داشت، از مهمترین این دستاوردها تلاش برای ایجاد زیرساخت های مناسب از جمله تامین آب آشامیدنی سالم در روستاهاست که این عامل خود نقش مهمی در ماندگاری روستاییان و سلامت آنان داشته است.
این سطح از آبرسانی در سطح روستاهای استان ایلام بی سابقه بوده و آبرسانی به این تعداد روستا در طول چهار سال یک رکورد به حساب می آید، از سال 92 تاکنون 564 میلیارد ریال برای اجرای طرح های بخش های مختلف آبرسانی به روستاهای این استان هزینه شد، این میزان اعتبار در سطح 203 روستای این استان با 17 هزار و 324 خانوار و جمعیتی نزدیک به 83 هزار نفر هزینه شده است.
همچنین در این مدت (چهار سال گذشته) اداره کل آب و فاضلاب روستایی ایلام در راستای تعهد به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی 35 روستای این استان را از گردونه آبرسانی سیار خارج کرد.

** برنامه ریزی آبفار ایلام برای اجرای 52 پروژه آبرسانی در سطح 184 روستا
آمارهای موجود نشان می دهد تلاش دولت تدبیر و امید برای اجرای طرح های توسعه آب روستایی در قالب مجتمع های بزرگ آبرسانی و یا به صورت تک روستایی بی وقفه در حال اجراست.
معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب روستایی ایلام گفت: 52 پروژه آبرسانی در قالب 13 مجتمع آبرسانی به صورت 18 تک روستایی در این استان در دست اجرا است.
سید مهدی احمدی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با بهره برداری از این پروژه های در دست اجرای شرکت آب و فاضلاب روستایی استان، شاهد آبرسانی به 184 روستای استان ایلام خواهیم بود.
وی افزود: پیشرفت فیزیکی این پروژه ها 50 تا 90 درصد است که برخی از آنها تا پایان سال تکمیل و به بهره برداری رسیده و مابقی نیز طی سال های آینده تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید.
معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب روستایی ایلام اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرایی این پروژه های آبرسانی را 250 میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: برای اجرایی کردن این تعداد طرح آبرسانی در سطح روستاهای استان ایلام، 210 کیلومتر خط انتقال، 73 کیلومتر شبکه، 13 هزار متر مکعب مخزن، هشت حلقه چاه و 2 دهنه چشمه و یک هزار و 520 کیلومتر متر حصار کشی انجام خواهد شد.
تعداد کل مشترکان آب روستایی استان ایلام 45 هزار و 544 مشترک است و 166 منبع آبی شامل 105 مورد چشمه و 61 مورد چاه و قنات منابع تامین آب در مناطق روستایی این استان را تشکیل می دهد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.